Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nielsen / NetRatings

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-19, 08:43 #1
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Standard Nielsen / NetRatings

Kanske fel forum, men jag hittade inget som jag tyckte passade riktigt då Nielsen är en statistikleverantör.

Min fråga gällde egentligen hur det kommer sig att Nielsen med sina groteska överpriser kunnat bli industristandard. Jag tänker inte gå in på exakta priser, men låt oss säga att de ska ha femsiffriga belopp årligen för att mäta samma saker som GA gör gratis... WTF?

Nu har jag tyvärr inget egentligt val, så jag ville mest ventilera och fråga (retoriskt) hur man kommer en en sådan position att man kan ta ut sådana avgifter och ändå få kunder...*suck*

Något med mer erfarenhet av Nielsen / NR? De kanske levererar superkvalitet? Fantastisk information som man inte kan få någon annanstans?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-28, 16:56 #2
KingsCrown KingsCrown är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 51
KingsCrown KingsCrown är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 51
Jag har ingen erfarenhet av dem, men det låter ju som en fantastisk affärsidé! Bara själva "vi kostar multum, därför är vi bäst" borde ju sälja som smör!

Vad gäller Google Analytics, så kan jag ibland tycka att det är lite trassel på deras statistik... Den skiljer enormt mycket från mitt webbhotells statistik. Och ibland registreras bara en del av uppgifterna på GA först, och sen efter ett halvt dygn fylls det på med resten.
KingsCrown är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017