FAQ |
Kalender |
2010-01-20, 15:35 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej skulle gärna ha lite feedback på en helt ny tjänst jag utvecklat den senaste veckan.
Finns nu ute som beta (urvattnat ord jag vet, men ja ni fattar). Besök gärna och återkom med lite kommentarer, gärna idéer om nya finesser och funktioner. http://www.twieek.com |
||
Svara med citat |
2010-01-20, 15:44 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sökning på banana split ger detta resultatet http://twitpic.com/ylp08
Med det vill jag säga att den dels ger felaktiga resultat och att jag inte begripit vad sidan går ut på.. |
|||
Svara med citat |
2010-01-20, 15:55 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är fortfarande beta och relevansen på sökningar jobbar vi med, men enkla förklaringen till att du fick just det resultatet är för att bilden på kakan är en banan och choklad chip kaka, och det var det mest relevanta den kunde hitta. Men eftersom du lyckades göra en sökning på banana split så har du i alla fall förstått att det är en sökmotor. Men, ja, jo, sökmotorer finns *doh* men vi satsar på "social web indexing", alltså vi indexerar bara länkar som folk "tipsat om" via sociala medier. Vi har en del andra idéer som kommer att komma efter hand men som bygger på konceptet. Senast redigerad av grinditwp den 2010-01-20 klockan 15:59 |
||
Svara med citat |
2010-01-20, 15:57 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gör startsidan renare skulle jag säga. Bort med reklamen!
Titta på hur Google hanterar reklam (sponsrade länkar) där det ger hög CTR utan att vara ivägen. Sen en förklaring till vad sidan är vore på sin plats, vad gör sidan? |
|||
Svara med citat |
2010-01-20, 16:08 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Speciellt eftersom ni hittills missat sidans interna navigation längst ner... *tar bort reklam nu* Tack. |
||
Svara med citat |
2010-01-20, 17:00 | #6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Med (ännu) mer relevanta träffar kan det nog bli något! Jag gillar dock personligen inte Google-känslan på loggan, utan tycker ni borde satsa på något eget (alternativt låta någon göra en mer unik och slående logga). Lycka till!
2010-01-20, 20:31 | #7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack, mmh håller med. Vi ska titta på unik logotyp, men vår tanke var att detta var ett lätt sätt att lansera tjänsten. Folk förstår direkt vad det handlar om när de känner igen Google. Eller?
|
||
Svara med citat |
2010-01-20, 21:20 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Den enda fördelen är om man lyckas missleda användarna att tro att det är Google som ligger bakom tjänsten och därmed leva på deras renommé. Misslyckas man med det så är risken snarare att tjänsten upplevs som oseriös. |
|||
Svara med citat |
2010-01-21, 01:23 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2010-01-21, 10:44 | #10 | ||