Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero och återbetalningar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-15, 20:54 #1
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Binero och återbetalningar

Tjo ni som har bättre koll. Jag tecknade ett binerokonto på 2.0 för jag ville testa par apps och möjligheten att köra dom på deras konto(vilket om jag är smart ej borde gjort utan först testat deras trust på min lokala maskin). Tyvärr, vilket jag misstänkte, fungerade bla de cms jag testade ej och jag sade därför upp kontot igen inom några dagar(kanske 5-6 dagar eller något) och jag skickade mina kontouppgifter för återbetalning till dom(efter dom frågat om det) den 16 april.
Än så länge kan jag ej se att jag fått några pengar ännu. Jag har mailat några ggr senaste veckorna om det och informationen jag fick var väl:
1. Göran gör dessa betalningar en gång / månad och jag måste hamnat i en skarv(Ej logiskt för då har Göran efter 'skarven' haft minst ett tillfälle där jag skulle fått tillbaks mina pengar vid detta laget. ).
2. Att jag ska vara tålmodig så ordnar dom det asap.

Sista mailet var väl 5-6 dagar(Första mailet jag skickade och undrade när dom skulle göra återbetalning var 19 maj) men jag kan ej påstå att det gav mig något annat än samma som jag hört senaste månaden. Jag försöker att alltid vara så hövlig och tålmodig man kan, men av principskäl samt det faktum jag trots allt anser att 1800 spänn är pengar(ingen miljonär ÄN ) så kan jag erkänna att jag börjar bli smått irriterad nu. Kan man anse detta normalt? Att ej höra ett dyft om något konkret ens när återbetalningen kommer ske när två månader gått?

Jag funderade för övrigt på om detta går under distanshandelslagen(bör det väl göra?) som, om jag fattat rätt säger:
"
6. Återbetalning
Konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 30 dagar om denne häver köpet från den dag då företaget mottagit meddelandet. Om företaget företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation skall eventuella fraktkostnader återbetalas inom 30 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan.
"
Funderade lite på om man kanske skulle ta detta vidare till Konsumentombudsmannen eller något snart om pengarna ej kommer in denna veckan iaf, jag anser ej det är rimligt att jag fortfarande ej har en tillstymmelse till initiativ från bineros sida trots flertal kontakter.

Vad anser ni?

PS: Jag tycker fortfarande Binero är väldigt bra, även om deras gimpade trust gör livet rätt mycket svårare om man pular med dotnet, och kommer behålla mitt dns konto där. Men detta gör väl inget för att bygga på ens positiva inställning till dom iaf.
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 22:08 #2
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Själv hade jag lyft telefonen och ringt Binero. Det brukar lösa det mesta.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 22:39 #3
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Det är en tjänst du köpt, inte en vara, så tänk på att kolla på rätt delar av Distansavtalslagen. Nu säger ju lagen att de 30 dagarna för återbetalning även gäller tjänster så det är ju solklart. "Snarast eller senast inom 30 dagar" står det i lagen.

Det finns ett undantag i lagen om tjänster som påbörjats. Dessa kan åsidosättas från ångerfristen, men endast om du fått information om och godkänt att ångerfristen inte gäller när tjänsten påbörjats.

Men vad lagen säge är ju inte viktigt om du lyckas komma överrens med dem. Känns ju fånigt att börja processa om det. Två månader tyder på att något oförutsett hänt. Ring och säg att du vill ha pengarna på momangen och inte orkar vänta längre.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-15, 23:57 #4
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Ah ok

Ah visste ej man skiljde på vara och tjänst(eller rättare sagt, tänkte ej så långt. Känns tämligen rimligt och står till och med i texten jag pasteade), men nu vet jag

Kjette: Tack så mycket. Som sagt vill ej vara besvärlig som jag skrev i senaste mailet. Börjar bara tycka det är dags snart. Hade jag ej tyckt om Binero hade jag nog reagerat hårdare men nu råkar jag överlag anse att ni förtjänt era utmärkelse som bästa webhotell i övrigt förutom just jag hade önskat att ni lättat lite mer på er trust . Funderar dock på skicka in ett förslag till er sen ang trust så får ni avgöra om det är nåt ni är intresserade av. MEN kommer ni fram till nåt så släng mig gärna ett mail eller nåt så jag vet!

Senast redigerad av Base den 2010-06-16 klockan 00:17
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-16, 00:03 #5
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard emily

Emilv: Orsaken jag messade här var väl först och främst för jag ville veta läget då jag anser att jag senaste månaden (främst vi mail dock) uttryckt att jag tyckte jag väntat länge nog och ville ha mina pengar. Säkert har något hamnat mellan stolarna men som sagt jag är ej typen som hoppar in och skriker utan att öht ha kontaktat företaget och frågat status. Jag skrev detta för jag ville veta vad som gällde då jag kände att jag ej direkt kom någonstans i kontakten jag hittills haft. Konsumentombudsmansdelen var väl ärligt talat hälften allvar och hälften frustration, jag är väl ej där riktigt än.

Daniel: Jag har främst konverserat via mail men jag såg väl ej det borde spela någon roll sålänge man får svar. Informationen går ju fram. Inte för att "skrika högst" principen ej oftast fungerar, men jag ser ej varför man ej ska bli tagen på allvar om man ej ringer. Föredrar oftast konversera på mail för då har man svart på vitt vad man kommit överrens om. Inga dåliga erfarenheter av Binero, men en del andra företag jag varit med om att ringer man in sitter där en ja säger som antagligen spelar pong i andra änden och säger det som krävs så man lägger på. Sen nästa gång man ringer in finns ingen indikation på att man någonsin ringt in och ingen information alls om vad man felanmälde eller ville få kontrollerat.

MEN nog sagt jag lägger ner för tillfället och ser om Kjette får någon reda på det.

Senast redigerad av Base den 2010-06-16 klockan 00:13
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-17, 13:59 #6
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Base Base är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 65
Standard Update

Vill bara meddela att kjette verkar löst biffen, dom skulle göra en återbetalning till mig mer eller mindre omgående. Så problemet är med stor sannolikt löst och jag är nöjd!
Base är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017