FAQ |
Kalender |
2006-06-14, 21:44 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Titta på http://www.mavimare.com/new/eng/restomondo.asp och klicka på Sweden. Där hittar ni en länk till min sida. Denna länk hittas dock aldrig av sökmotorer. Vad beror det på?
|
||
Svara med citat |
2006-06-14, 22:00 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kör man en "site:" sökning med Google, verkar mavimare knappt vara indexerad.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-06-14, 22:09 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan bara instämma jonny, om endast en sida visas på MSN med en site:-sökning då är sidan verkligen inte indexerad...
|
|||
Svara med citat |
2006-06-14, 22:15 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Länken ligger i en iframe som när den laddas separat utan referer (som de flesta sökmotorer gör) är alldeles utomordentligt tom. För att den ska förses med innehåll fordras nog att asp-scriptet ser en referer som indikerar vilket land som är påklickat. I ditt fall ska nog referersträngen vara rivenditore_svezia.asp för att det ska bli något.
Edit: Stafvar som kråka dansar vals, som vanligt. |
|||
Svara med citat |
2006-06-14, 22:29 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Jag vet att dom knappt är listade men eftersom dom är en av mina leverantörer vill jag gärna ha en länk från dom. Försöker också förstå detta med SEO.
Använder programmet "Advanced Link Manager" för att titta på mina inlänkar. Använde det för skoj skull på www.mavimare.com och såg då att dom hade betydligt bättre inlänkar än jag. Men väldigt konstiga inlänkar. Är detta orsakat av någon skum SEO firma, eller vad kan det bero på. Trots det är dom ju knappt indexerade av google. Hittade också en annan sida, mycket seriös, som hade inlänkar från www.playboy.com. Blev väldigt konfunderad. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|