FAQ |
Kalender |
2006-02-10, 13:20 | #1 | ||
|
|||
Validating
|
Vet inte om det stämmer men fick ett mail om detta.
Hinner inte kontrollera men tror att ni gillar att gräva i dylikt Försöker Altus rädda sej genom att sätta upp ett nytt bolag ad-online.se med www. före h34r: |
||
Svara med citat |
2006-02-10, 13:27 | #2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med tanke på att sidan ligger på samma server som Altus och domänen står reggad på Altus så borde ju rimligtvis Altus äga sidan?
|
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 13:37 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tittar man på titeln på första sidan och sen vad som står i koden så.... Ja precis som den förra sidan.
Presenterar en sak för oss surfare och en annan sak för sökmotorerna. Spam report? |
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 13:48 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla in adressen(snigelpost) som står under Altus hemsida och sedan den som står under Ad-online. Samma i båda fallen, även telefonnummret är väldigt identiskt, endast sista två siffrorna som är utbytta.
Söker man på själva bolaget Ad-online AB, så har affärsdata ännu inte infört det företaget i sitt register. Varken namnet eller org.nummret finns registerat hos dem(så det verkar vara väldigt färskt start av det bolaget). Lutar mot namnbyte för att försöka öka förtroendet... Edit: Citerat från deras sida: "Ad-Online är certifierade via systerbolaget Altus AB hos Google..." |
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 13:53 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inget förvånar en längre.....
Som yreg, comitnet yrkesregistret o s v..... /Jonas |
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 16:12 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är väl ganska rimligt att Altus startar om på ny kula? Det finns förmodligen mycket kompetens i företaget, men de har fått ett dåligt rykte. Om jag vore ägare skulle jag fortsätta med det jag är bra på, men under ett annat namn. Förhoppningsvis har de även lärt sig något av sina tidigare misstag. Om de inte är helt bakom flötet, så tror jag att det nya företaget kommer att följa Googles regler.
|
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 19:32 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Se sidan partners.htm, där står:
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 21:19 | #8 | ||
|
|||
Guest
|
|||
Svara med citat |
2006-02-10, 23:15 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Sedan ett företag som gjort ett misstag en gång och sedan byter namn/startar nytt i nytt namn bör ju tänka på vad de håller på med. Allt lurar ju bara folk som inte vet något om bakgrunden, vilket jag tycker är förjävligt att göra. Ett företag som instället fortsätter under samma namn, och kan vänta svart till vitt är mer värt. De visar att de gjorde fel, erkänner sitt fel, och ser till att de inte gör det igen. Och framförallt under samma namn så att folk båda kan få se en före och efterbild. För gör man ett fel/misstag är det ju bara står för det man gjort, och det gör man absolut inte om man startar ett nytt bolag i annat namn. |
|||
Svara med citat |
2006-02-11, 03:57 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
https://adwords.google.com/support/select/p...wer=17224&hl=sv Sedan var det Sempo. Ja just den loggan som Ad-Online har på partner-sidan hittar jag inte någonstans på Sempos webbplats, men vice-VDn blev visst individuell medlem i... förrgår. Lära sig av sina misstag? Hålla sig till reglerna? Jo-jo. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|