FAQ |
Kalender |
2007-07-11, 18:55 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi är i sluttamparna på ett projekt som ska gå internationellt. Nu är det bara en bit kvar som saknas: var ska servern hostas?
Tänkta marknaden är Europa och USA, var ska man köra servern? Tar gärna emot förslag från människor som har erfarenhet av det hela. Då jag tror att den mesta trafiken kommer vara från USA så kanske det är där man ska placera servern, men jag vill ju samtidigt inte att svarstiden ska vara för lång för Europa... So, let's hear it, vilka är stabila och erbjuder en bra service? |
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 19:43 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
The Planet - USA/Texas ftw, bästa som finns enligt min åsikt.
|
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 19:48 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, ska kolla in den.
Har bläddrat igenom en hel del gamla trådar här och sett att UK och Nederländerna rekommenderas om man önskar ha servern i Europa. Någon med lite tips på bra leverantörer där? |
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 19:49 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om du vill komma undan billigt så äre defenitivt dreamhost.com du ska ha.
|
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 19:54 | #5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mjäää det är inte billigt jag måste komma undan utan jag vill ha något som är bra, pålitligt och har bra hastigheter mot EU/US.
|
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 20:08 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
The Planet övervakar din server konstant, fick en ddos en gång och dem plugga in en fire fly dödare (heter något sådant)inom en timme vilket blockade ddosen och sidorna flöt på som vanligt.
|
|||
Svara med citat |
2007-07-11, 21:14 | #7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Sverige eller USA. USA blir förmodligen billigare.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-07-12, 11:18 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ok, lutar åt USA då. De jag har fått förslag på är ThePlanet och Servstra... Är det någon skillnad eller är båda bra leverantörer?
|
|||
Svara med citat |
2007-07-12, 18:15 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ingen med erfarenhet från dem???
|
|||
Svara med citat |
2007-07-12, 18:40 | #10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fick precis reda på att theplanet är ev1.
Kikar du runt lite på forumet hittar du troligen mycket positivt om ev1. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|