FAQ |
Kalender |
2005-06-08, 23:00 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle vara tacksam för feedback/förslag på förbättringar på min site USKA Online, framför allt med avseende på den nya layouten.
Adress: www.uska.se |
|||
Svara med citat |
2005-06-08, 23:20 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ett "nja" är det bästa du får från mig... Det finns så många snygga themes till PN som med lite justeringar skulle funka utmärkt. Kanske testa nån av dom (themes.postnuke.com)? En annan sajt som bygger på PN är personligassistent.com, vars layout känns bättre för min del. Använder själv PN på en av mina sajter med ett fritt tema som redigerats lite. Finns i profilen.
|
||
Svara med citat |
2005-06-09, 11:13 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
hmm...
är det viktigt för dig att sidan ska se bra ut så ska du lämna över jobbet till nån annan. |
||
Svara med citat |
2005-06-09, 15:58 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade först och främst velat ändra på färgerna... Jag hade haft samma färg på nenyerna som bakgrunden fast tonat åt något håll... dessutom sätta loggan att tonas ut i samma färg som bakgrunden... sedan hade jag kanske minskat textstorleken i menyerna. Det kan ju medföra att vissa inte ser så bra också men det är snyggt!
Jag är inte direkt professionell själv så du kanske inte skall lyssna på mig. |
|||
Svara med citat |
2005-06-09, 19:49 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Trodde d va en sida från början av 90 -talet
Ibland kan det behövas en designers touch... Hoppas jag inte verkar otrevlig... alla är vi olika gubbar |
||
Svara med citat |
2005-06-14, 14:33 | #6 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tror bakgrunden med fördel skulle kunna vara vit... passar bättre för USKA kanske?
sedan skulle jag minska ned tjockleken på ramarna, skulle IMHO se bättre och mer stilrent ut med tunna ramar. Googleannonserna högst upp skulle jag ta bort direkt, blir för mycket reklamsite känsla... |
|||
Svara med citat |
2005-06-14, 16:44 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Alla har vi olika smak, men jag tycker att färgerna är gräsliga...
Vit bakgrund hade höjt hemsidan oerhört. Sen hade jag valt färger till övriga sidan så att det matcher loggan lite bättre. |
||
Svara med citat |
2005-06-15, 18:09 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Mina förbättringsförslag.
- Vit bakgrund - Nya färger till t.ex. länkar (inte så skarpa) - Minska ramarnas tjocklek (border) - Öka "cellpaddingen" - dvs lägg lite luft, trångt i t.ex. menyn till vänster - Ny logotype |
||
Svara med citat |
2005-06-16, 12:22 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag fick en liten nostalgitripp när jag kollade på sidan
|
||
Svara med citat |
2005-06-16, 17:43 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Skoj med fler som använder postnuke! Kör postnuke även jag och kämpar för fullt för att skriva min första modul.
Skulle nog rekomendera att titta över färgerna du använder, tycker personligen att de ser för gräsliga ut. Men smaken är ju olika. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|