FAQ |
Kalender |
2007-10-14, 22:42 | #1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Hej,
Jag skulle gärna vilja ha lite kritik gällande min logotyp. Tacksam för all kritik jag kan få. /Johan |
||
Svara med citat |
2007-10-14, 22:53 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej.
En riktigt bra grund. Här följer några spontana kommentarer: Jag gillar inte riktigt den blåa färgen på "west", den är för intensiv. Fonten är snygg. W:et är för långt ifrån e:et. Skall linjen föreställa en kontur av ett berg / en kulle, eller vad är tanken? Jag gillar utfasningen mot t:et, den är skön, men i andra ändan är den för hård. Den blåa färgen går inte riktigt ihop med den blåa i "west", men är riktigt skön. Vad händer som både linjen och "west" har samma färg? Eller som "west" har linjens färg och linen har samma färg, fast ljusare. Gillar fonten på "point". Gillar dock inte formen på pricken över i:et. Vad skall pricken symbolisera? Summan är att detta är en riktigt bra logotype, men du kan ganska lätt ta den en nivå högre. |
|||
Svara med citat |
2007-10-14, 23:01 | #3 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
Svara med citat |
2007-10-14, 23:12 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ett 3vligt hjälpmedel: http://www.colorschemer.com/schemes/tags/blue
|
|||
Svara med citat |
2007-10-14, 23:16 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Se över färgvalen, alla färger. Jag tycker absolut du ska ha dessa färger, men prova leka runt lite med nyanserna, specielt på "west".
Personligen gillar jag den lite udda pricken ovanför i:et. Det var bland det första jag märkte, vilket man nog får säga är ganska bra. Alltså att en så liten detalj förändrar hela utseendet på loggan. Man blir liksom tvingad att efter man sneglat på loggan, gå tillbaka igen och kolla vad som inte "stämmer", vilket gör att man i sin tur kommer ihåg både namnet och logga. Det fick mig att tänka på Nikes logga.. alltså "swoshen" som den brukar kallas. Väldigt enkel logga egentligen och är utveckladed av en kompis till dem som startade Nike för en kaffepeng. Slutsats: Små detaljer som ger stor effekt är häftigt B) |
||
Svara med citat |
2007-10-15, 00:02 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
:P ähh den där logan visar du bara för att du vill skryta
tycker nog att den ser seriös ut nån dag så blir det bra ..dock så måste man se den i sitt sammanhang innan man kan bedöma den |
||
Svara med citat |
2007-10-15, 00:13 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En färg förutom svart, inte två blå nyanser.
Den blå bågen ligger i texten och grötar till det. Lyft upp den ovanför eller lägg den efter. Är inte Westpoint Usa:s svar på Karlberg, officersutbildning? |
||
Svara med citat |
2007-10-15, 00:37 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dvs den lite udda pricken gör mycket. Tycker skillnaden på typsnitt är lite för mycket. Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-10-15, 01:07 | #9 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker att den var riktigt fräsch. Fina färger och fint font. Dock som det nämdes innan så var W:et för långt ifrån e:et, annars var det riktigt fint och stilrent.
Citat:
Så om du inte har några vettiga kommentarer låt blir att kommentera! |
|||
Svara med citat |
2007-10-15, 01:22 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tror det var menat som en komplimang....eller?
Tycker den ser helt OK ut, men OK kan alltid bli...mer OK! Du har en bra grund, följ råden här och lek runt lite så blir det nog skitbra! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|