FAQ |
Kalender |
2005-03-08, 13:13 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Skulle någon vilja förklara fördelarna / nackdelarna med falska sidor som genereras när besökaren skriver in ett sökord. Titta t.ex. på denna lösning: http://www.coresys.se/finns_inte_alls.html Det är en sida som inte finns.. men som genererats till en "statisk" html-sida via mod_rewrite (antar jag). Fråga: Fungerar denna lösning bra? På kort sikt ser det ju bra ut, men hur är det på lång sikt? Kan man bli bannad? Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter? |
||
Svara med citat |
2005-03-08, 15:56 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, det är juh rätt ruggigt spammigt. Jag använder tex motsvarande metod för att söka efter orter på alpinresor, fast en "felaktig" sida kommer automatiskt till startsidan.
Självklart är det bra för dig som siteägare, för oss alla som internetanvändare, mja? |
||
Svara med citat |
2005-03-09, 10:06 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om man nu har en 404-sida där man utefter de inparametrar (eller url'en ö.h.t) försöker att ge förslag på vad surfaren kan tänkas ha velat ta sig ("Du kanske menade xxxxx.xx?") så anser jag det inte vara "spam". Däremot så blir ju effekten den att ex annonser etc på sidan justeras efter de ord som finns på denna dynamiska sida.
Frågan är: hur kan det vara spamming om en sökmotor inte hittar till sidan? Jo endast om webmastern har lagt ut xxxxxx antal dummylänkar någonstans i syfte att få dom indexerade. I de fall en sökmotor indexerar sidan pga av den numera saknas/har flyttat så må det vara hänt. Jag anser att tekniken är ok att använda, det är bara syftet som må göra det tvivelaktigt. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|