FAQ |
Kalender |
2011-02-19, 23:37 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har planer på att sätta upp en "bloggportal" och då eventuellt använda Wordpress MU som grund. Jag har redan besöksunderlag för att driva trafik till "bloggportalen" men skulle behöva lite praktiska tips så att det blir så smidigt som möjligt.
Dela gärna med er av era erfarenheter kring bloggportaler i allmänhet och Wordpress MU i synnerhet. Tack på förhand! |
|||
Svara med citat |
2011-02-19, 23:54 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Du vet om att MU inte längre supportrars utan det är vanliga Wordpress som ska köras med lite modd.
|
||
Svara med citat |
2011-02-19, 23:58 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2011-02-20, 10:44 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill man köra multiuser så kanske B2Evolution är nåt att titta på? (Bygger utsprungligen på samma "grund", bloggverktyget b2, som Wordpress).
http://b2evolution.net/about/features.html |
||
Svara med citat |
2011-02-21, 00:32 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du kan använda språkfil för att anpassa språket, dock har dom flesta themes en stor del hårdkodat språk, som du måste anpassa om du vill ha allt på svenska Jag hade valt undermapp om sidan har mycket relevans idag, för att ta vara på det till dina bloggare, men om domänen är helt ny hade jag kört subdomäner, det känns lite mer cleant, samtidigt som varje enskild subdomänen då rankas som sin egen sida av google (på gott och ont). Generella krav/önskemål Disqus, analytics, webmastertools, on-site statistik, all in one seo pack, och andra närliggande plugins? Bara från toppen av huvudet, hojta till om du har mer funderingar |
|||
Svara med citat |
2011-02-21, 00:33 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
ah kom på några till
facebook/twitter connection, möjlighet att posta youtubefilmer, en schysst ajaxfunktion för att skapa lightbox bildramar vid klick på bilder postar igen om jag kommer på mer. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|