FAQ |
Kalender |
2008-12-15, 20:51 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle så gärna vilja bygga något eget.. tid finns för mig att lära och jag är envis som synden :P . Frågan har säkert varit uppe tidigare men tekniken går ju framåt så jag chansar på att ni känner till de bästa lösningarna för mig.
* Jag behöver ha en svensk "manual" (helst) * Kunna ta betalt med kort, postförskott, faktura och direktbankbetalning ta emot utlandsbetalningar * Vara SEOvänlig * Kunna ändra design på * kommer att sälja skor (olika storlekar och färger) och väskor och kanske även skotillbehör * Stöd på flera språk (sv, eng, och ev ett till) * Skall kunna kopplas till webbhotellet orderland Vad och vilka alternativ finns idag om jag inte skall köpa en färdig sida, eller hyra in mig på ett företag. hoppas på er hjälp! |
||
Svara med citat |
2008-12-15, 21:49 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
De olika butiker som jag har jobbat med är osCommerce, gratist men, enligt mig, kräver det en hel del arbete för att få den riktigt bra. Både många moduler som måste läggas till samt grafiskt kunnande... Kan absolut passa dig tycker jag.
E-butik.se är en annan lösning jag har jobbat en del med åt vissa kunder. Fördelarna är att man kommer igång otroligt fort, enkelt att ändra grunddesignen men lite pilligare om du ska få det mer unikt känns det som. Då är det lättare i osC.. Båda plattformarna har stöd för det du önskar och skulle jag välja av de jag skriver om hade jag nog valt osC för dig. Det är gratis och du verkar vilja jobba. Finns ett bra svenskt forum samt oscommerce.com med massa moduler... Nu kommer nog många såga osC men jag skriver om de jag har koll på, det andra får ni andra skriva om Hoppas du hittar en lösning som passar dig bra. |
||
Svara med citat |
2008-12-16, 09:40 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag rekommenderar dig att ta en titt på Interspire, som nyligen fångade mitt intresse och kommer att vara den lösning jag rekommenderar mot kunder i framtiden. Förvisso kostar det upp till 10,000:-, men kopplingar till de största betalföretagen finns redan färdiga och anpassningen är relativt enkel. Den har SEO-stöd.
Har dock inte hunnit titta på språkbiten (att ha flera språk pararellt) och svensk manual finns nog inte tillgänglig. Men är det någon man lärt sig av djungeln bland e-handelsplattformar så är det att man alltid måste backa på någon punkt - annars kan man leta i evigheter. Plattformen har även stor relativt stor, samlad och öppen community som kan hjälpa till. |
|||
Svara med citat |
2008-12-17, 16:37 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag säger bara MEGENTO!
fördelar: 100% SEO vänligt. GRATIS ( Open Source ) bygger på Zend Framework ( bra kod ) Jag erbjuder konsulttjänster av integration mellan affärsystem och magento. |
|||
Svara med citat |
2008-12-18, 14:20 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Magento heter det, först och främst. Jag har testat Magento rätt intensivt och för de flesta av mina kunder är det på tok för tungt. På flera sätt, men bland annat i form av ett för komplext system och tungt i form av belastning på server.
|
|||
Svara med citat |
2008-12-18, 21:23 | #6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilka system har en direktkoppling mot Pacsoft?
Vill ha så få tagent-tryck som möjligt. |
||
Svara med citat |
2008-12-19, 11:43 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Avskräcks inte av priserna på sidan, det är avgifter till Pacsoft/Unifaun som tillhandahåller Pacsoft och orderkopplingen. Skaffar du via e-butik.se är det dessutom rabatterat pris. Normalt pris är år 1 4500, år 2 2000kr. |
||
Svara med citat |
2008-12-20, 03:15 | #8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Problemet med belastning går ofta väldigt enkelt att lösa genom att optimera configfilen till mysql. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|