FAQ |
Kalender |
2006-11-28, 10:31 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag registrerade mig på ett "beginner-windows"-konto (http://www.crystone.se/templates/PageWide____2574.aspx) på Crystone. Jag fick intrycket att en MySql databas ingick i priset. Då jag fick inloggningsuppgifter till kontrollpanelen så blev jag ganska förvånad när jag läste att måste betala för MySqldatabasen. Är det jag som totalt har missuppfattat informationen då jag beställde eller...? |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 10:43 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om det inte ingår en mysqldatabas i ditt konto rör det sig om falsk markandsföring.
Kontakta dem och begär din databas i enlighet med deras markandsföring. Om de vägrar, kontakta Konsumentverket.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 11:32 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad sa supporten när du ringde?
för jag förutsätter att du kontaktat supporten om detta innan du postar på ett webbforum? |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 12:02 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Jag har ett likadant konto, det kostade ingenting att aktivera databasen. Jag tror bara att det är texten som är lite luddig. Man måste även begära aktivering utav statistik om man vill ha det. |
|||
Svara med citat |
2006-11-28, 12:08 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
MrHandley, supportens kommentar vet jag inte. Jag e-postade (ringer aldrig till en support) men har inget svar än.
Backen, aha, ok, då är det som det ska då =) |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 13:30 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
"Detta är en tillvalstjänst. Vi tillhandahåller" Så falsk och falsk är det inte. |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 14:04 | #7 | ||
|
|||
Read Only
|
En MySQL-databas ingår Beginner-paketet.
Jag skall kolla upp den texten du sett. Har vi någon mer felaktig uppgift på vår hemsida eller kontrollpanel så skall den självklart korrigeras. Tacksam för info om var. Bara begär uppsättning av MySQL via kontrollpanelen så ordnar vi resten. /Stefan, Crystone |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 14:26 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Sen tycker nog jag också att man kan kontakta sin leverantör innan man startar en tråd för att diskutera något som man kan lyfta luren för att lösa.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2006-11-28, 16:34 | #9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fick svar, det var helt enkelt ett missförstånd. Mysql-databsen ingår kosnatdsfritt i paketet.
Att jag postade en tråd här i samma veva jag kontaktade Crystone berodde på att jag antog att ngn här kanske hade likvärdigt konto och kunde ge besked lite snabbt. Har erfarenhet av att e-postsvar från support kan ta sin lilla tid (utom i det här fallet då). Crystone, texten som rörde om i skallen läste jag här: Kontrollpanel => Webbplatser => Databaser. Det var väl ordet "beställ" (ist. för t.ex. "aktivera") som "ställde till det". |
||
Svara med citat |
2006-12-10, 02:55 | #10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
Svara |