FAQ |
Kalender |
2014-04-22, 14:45 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har vid några tillfällen köpt backlinks, ofta mindre antal av "högre kvalitet". Har alltid blivit nöjd.
Nu vill jag ge mig på ett svårare sökord. Funderar på att köpa från en sajt som erbjuder längre kvalitet och hög kvantitet på länkarna. Hur skapar de flera tusen backlinks till mig? De kan väl knappast sitta och manuellt skapa länkarna? |
||
Svara med citat |
2014-04-22, 15:19 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
De kör skript som skapar mängder av forumprofiler med länk till din sida. Helt värdelöst och du bör inte göra de pga blackhat seo.
|
||
Svara med citat |
2014-04-22, 15:20 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Med program som ScrapeBox t.ex.
|
|||
Svara med citat |
2014-04-22, 15:22 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Tusen icke-organiska länkar?! Låter som en "Google-penalty-nightmare-with-no-return-strategy". Fullkomligt livsfarligt 2014.
2014-04-22, 16:34 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det där fungerade hyfsat för ett antal år sedan men Google blir smartare hela tiden, likaså användarna. Till ett tämligen värdelöst och oseriöst projekt kan du väl göra som du vill så länge du håller det HELT åtskilt från dina övriga projekt. Men frågan är väl i så fall varför du vill satsa på ett sådant projekt alls från första början
2014-04-22, 17:32 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har fått tusentals länkar utan att ha gjort något aktivt själv.
Kan ju ha vart någon som försökt sabotera men misslyckats (då man hamnat ännu högre upp i serpen). Har inte manuellt behövt tagit bort något ännu, men man får väl vänta och se. |
|||
Svara med citat |
2014-04-23, 14:52 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Google kommer förr eller senare att straffa dig hårt om du "köper" länkar!
|
||
Svara med citat |
2014-04-23, 16:08 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag rekommenderar inte att köpa "skräplänkar". På dom tuffare sökorden kan du också räkna med att google gör fler "kontroller" och på så sätt blir det svårare att jobba med dåliga länkar.
Skaffa hellre relevanta länkar från hemsidor inom din nisch så ska du se att det inte är så svårt. |
|||
Svara med citat |
2014-04-23, 19:46 | #9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Visst kommer det finnas de som kommer undan med viss manipulation (ibland kan inte ens en sofistikerad algoritm skilja på köpt organisk länk), men väldigt få kommer undan med skräpsidor med nästan enbart onaturliga länkar. Google har jobbat hårt för att stävja just denna typ av manipulation. Med tanke på hur lite det skrivs om SEO här numer, tror jag man kan dra slutsatsen att de delvis har lyckats väldigt bra. SEO som fenomen har förvisso inte dött (allra minst onpage-optimering). Men de lönsamma strategierna har blivit färre och begränsade.
2014-07-05, 16:46 | #10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Snabba cash leder aldrig till något bra=) Många inlänkar enkelt och snabbt kan faktiskt ta dig till toppen i google med lite tur men din sajt kommer absolut inte att vara där länge och i värsta fall svartlistas du helt. Att istället skaffa inlänkar på ett naturligt sätt och långsiktigt ger dig kanske inte de positioner du vill ha idag men med lite tålamod och hårt jobb kan du inom en snar framtid äga en sajt som ständigt har besökare och drar in pengar på många olika nyckelord som blir mycket enklare att underhålla och att ranka.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|