FAQ |
Kalender |
2010-12-20, 02:15 | #1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, som rubriken lyder. Vem tillverkar den bästa julmusten?
Jag älskar apotekarns, så jävla god. Dricker spendrups egen just nu, nygårda. Den är rätt okej. God jul |
||
Svara med citat |
2010-12-20, 02:37 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Zeunerts julmust ska ju vara något extra har man hört. Fast har aldrig testat den så det vette tusan. Svepte just ett glas Nygårda men det brukar bli ganska mycket variation här hemma eftersom jag bara rycker åt mig den som står närmst i affärn. Satsar oftast på light vilket inte riktigt når upp till vanlig men men
|
||
Svara med citat |
2010-12-20, 02:41 | #3 | |||
|
||||
Nykomling
|
För min del så gäller det Nygårda Men finns inte nygårda så går även apotekaren ner. Dock så köper alltid flickvännens far enbart apotekaren
|
|||
Svara med citat |
2010-12-20, 06:08 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Apotekarnes är min melodi.
|
||
Svara med citat |
2010-12-20, 06:36 | #5 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
Svara med citat |
2010-12-20, 08:17 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Svår fråga. Jag har provat bl.a. bryggmästarens julmust (Åbro) men den var absolut inget för mig, den smakade inte bra. Sen undviker jag absolut lågprismärkena för de kan smaka riktigt illa eller som bäst är de blaskiga. Nygårda är i mitt tycke lite sämre (sötare) än den förra julmusten från Spendrups - nej det är inte samma tillverkning - men det är den eller Apotekarnes som är bäst.
|
|||
Svara med citat |
2010-12-20, 08:25 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Det är helt klart Apotekarns!
|
|||
Svara med citat |
2010-12-20, 08:37 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
"
Julmustens Historia Merparten av all must som produceras tillverkas av Roberts AB i Örebro. Mustens ursprungliga recept härstammar från Tyskland där Harry Roberts hade studerat kemi. Tillverkningen i Örebro tog start år 1910. Endast en person känner till de exakta ingredienserna till det hemliga receptet. Malt och humle (extraktform) är exempel på två ingredienser som ingår utöver de hemliga smakgivarna. Under början av 1920-talet, Sveriges förbudsomröstningsepok, lanserades must som ett alternativ till den då populäraste måltidsdrycken: ölen." Apotekarnas har vi på bordet, smakar bäst |
||
Svara med citat |
2010-12-20, 09:14 | #9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Apotekarnes är bäst. Jag växte upp på Spendrups julmust - men den finns ju inte längre. Nygårda är inte alls lika bra, tyvärr.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-12-20, 09:53 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Utan tvekan Hammars!
Har dock inte testat Zeunerts. |
||
Svara med citat |
Svara |