FAQ |
Kalender |
2010-09-10, 12:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan gott folk,
Håller på och bygger en ny sajt och har nu kommit till stadiet att producera footern. Vilket jag gjort hundratals gånger förut. Men funderar på vad som är optimalt för sökmotorerna. Visa senaste nyheter/artiklar? Länka hela huvudmenyn från footern? Ha en sajtkarta? En beskrivande text om sajten med inkluderade keywords? Sektion för länkbyten? Vad anser ni, och varför? |
||
Svara med citat |
2010-09-10, 12:27 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Copyrighttext, cookies/sitemap, beskrivande text och de viktigaste/vanligaste länkarna brukar förekomma rätt ofta.
|
||
Svara med citat |
2010-09-10, 13:09 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag ser alltid till att ha minst en kontakt-länk, samt en länk till min sitemap i min footer.
Detta då genomsnittligt folk (generalisering, jag vet. Men vänner till mig kan vi väl säga) brukar scrolla ner och kolla efter kontaktuppgifter längst ner på en sida. |
|||
Svara med citat |
2010-09-10, 13:45 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kontakt-länk är givet, samma sak med cookies(om man har det) och copyright text. Men inget av det har någon speciell inverkan för just SEO.
Sitemap är kanon. Men finns det andra saker? Ska man lista några specifika länkar i sin footer? |
||
Svara med citat |
2010-09-10, 14:54 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.ving.se/ har t ex gjort såhär i footern
|
||
Svara med citat |
2010-09-10, 14:56 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2010-09-10, 16:45 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan bara hålla med föregående skribenter, Infoga länkar till dina viktigaste sidor samt copyright information
|
||
Svara med citat |
2010-09-10, 18:22 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Har sett en del sidor som har länkar till andra projekt/sidor i footern, hittade inget bra exempel men http://www.gp.se har något liknande med länkar till andra sajter inom deras mediegrupp. Vad tycker ni om det upplägget?
|
||
Svara med citat |
2010-09-11, 00:43 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |