FAQ |
Kalender |
2004-04-26, 21:39 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Äntligen (efter över 10 veckors väntan på FA-skatt) får jag öppna min webbshop.
Ge gärna kritik på texter, bilder m.m. www.strumpbutiken.com |
||
Svara med citat |
2004-04-26, 22:54 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
1. Tabellen är 100% bred & ser därmed kasst ut för oss som kör lite högre upplösning.
2. Är personligen mot banners på websiter som säljer produkter, men det är kanske bara jag.. 3. Saknar kontaktuppgifter till företaget, komplettera med en adress. ## EDIT: Hittade nyss adressen... lägg den gärna under Kontakta oss också :) I övrigt helt ok.. :) |
||
Svara med citat |
2004-04-26, 23:03 | #3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag beställde lite strumpor......
1. När jag registrearde mig som kund, var jag tvungen till att välja land...... det tycker jag är lite tramsigt. Sverige (och inte Sweden) borde vara förvalt. 2. Jag tycker inte heller att det ska vara banners. För övrigt ser det bra ut........ jag får väll se när jag får mina strumpor. // Erik |
|||
Svara med citat |
2004-04-26, 23:23 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Slängde in en order, får se om det går att hålla kvalitet på strumpor för 8kr inkl. moms :) Om det är bra kvalitet så har du mig som kund iaf, jag glömmer alltid att köpa strumpor när man köper andra kläder hehe..
En del av bilderna ser lite halvkassa ut vid previewen, kanske lägga ner lite tid på att ta bättre bilder? Mvh, Tobias |
||
Svara med citat |
2004-04-26, 23:30 | #5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Saknar bild på " Datastickad herrstrumpa med Hälge " (och " Tunn Herrstrumpa (40/44) "). Men det är du väl medveten om? Skulle jag köpa strumpor online, så skulle jag aldrig köpa dem utan att se bild i förväg. Speciellt om Hälge är inblandad Skulle gärna se varannan "rad" i listorna med produkterna i annan färg (ex.vis varannan med ljusgrå bakgrund) så man lättare såg vilken produkt som tillhörde vilken bild/pris/produktnr osv.
I fönstret som poppar upp när man "klickar för förstoring" ryms inte bilden på höjden - skulle då gärna se en "scrollbar" så man kan se nedre delen av bilden. Vill inte se (468x60-) banners; och definitivt inte blinkande banners om jag ska handla. Ger lite oseriöst intryck och gör att jag kanske glömmer bort att jag skulle handla om jag skulle klicka mig därifrån. Menyalternativet "Fynd (Ej strumpor)->" ger en radbrytning vid "-" och du borde därför använda Kod:
‑ I övrigt verkar det väl som en intressant idé. Med lite större urval kanske jag tom skulle handla Lycka till!
Svara med citat |
2004-04-27, 00:44 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla sunpunkter!
Ska gå igenom dem en efter en. |
||
Svara med citat |
2004-04-27, 00:50 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lycka till!
|
|||
Svara med citat |
2004-04-27, 02:09 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Varumärkenas logotyper är alla i samma storlek och ser minst sagt lite mystiska ut en del av dem. Det ser ut som om de skulle behöva antingen beskäras eller helt enkelt låta storleken flyta lite friare :P
|
|||
Svara med citat |
2004-04-27, 02:55 | #9 | |||
|
||||
Administratör
|
Ja lite finslipning i designen som nämndes ovan så blir det nog helt okey, intressant ide och prissättning.
Jag håller även med om att banners inte passar i en butik, dock förstår jag unga entreprenörer som inte har tusentals kronor att spendera på reklam direkt, utan är med i länkbyten osv! Nu verkar ju inte det vara länkbyten som är fallet så jag håller med, skippa bannern. WN
2004-04-27, 03:15 | #10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Några synpunkter:
När jag klickar på en bild på en strumpa i listan så förväntar jag mig iaf att få se den större, tex på produktsidan. Nu måste man klicka två gånger för att få se den större (du kanske ska ha den lite större på prod.info sidan; har man klickat sig dit så ÄR man på något sätt intresserad av just denna strumpa) Tänk över om du verkligen vill ha (behöver?) "recensions" funktionen. Bortsett från att jag inte tror att folk bryr sig om att skriva där, så skapar den mer negativ publicitet än positiv då jag tror att de som tar sig tid att skriva antagligen är irriterad på något, inte att man upplever det som "den sköööönaste strumpan jag har haft". =) |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|