FAQ |
Kalender |
2009-11-05, 12:28 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej på er,
Jag kör parallellt några olika affiliatenätverk som annonsör. Normalt sett sker konverteringen direkt på unika erbjudandelandningssidor, men affiliateföretagen vill även att vi ska lägga in trackingpixeln på vår ordinarie site för att kunna claima köp enligt impression-to-conversion (upp till 96 timmar) och click-to-conversion (upp till 30 eller 45 dagar). Problemet är att jag på ordinarie site riskerar att få en claim från flera bolag som alla hävdar att deras click/imp resulterat i avslutet. Hur går det att undvika detta mardrömsscenario? Tacksam för svar. Mvh, Philip |
||
Svara med citat |
2009-11-05, 15:15 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det verkligen ingen som har erfarenhet av detta?
|
||
Svara med citat |
2009-11-05, 17:01 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det där sköts nog av cookies. Tror inte att det finns någon risk att två nätverk hävdar samma köp.
Som publisher känner jag till flera annonsörer som använder sig av flera nätverk och tror inte att de är några problem. |
||
Svara med citat |
2009-11-13, 07:35 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
om jag går till site 1 som använder affliateföretag1
och sedan går till site2 som använder affliateföretag2. då har jag tracking cookie ifrån båda bolag. men det är båda får pberman's "enda" hemsida. så när jag går och köper så borde det teoretiskt betyda att båda vill påstå att conversion är ifrån dem. den enda lösningen jag kan tänka mig såhär mitt i natten (*se ingen sömn..) det är att använda ett affliateföretag.. :/. är glad dock att du tar upp det då jag nu kan tänka mig att det är något man själv behöver veta.. |
||
Svara med citat |
2009-11-13, 11:00 | #5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eftersom de hävdar att de går till sidan pga "impression", alltså genom att varumärket byggs upp av att synas, så är tänket förmodligen att båda haft del i detta varumärkesbyggande och ska betalas för det.
|
|||
Svara med citat |
2009-11-13, 11:00 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Eftersom de hävdar att de går till sidan pga "impression", alltså genom att varumärket byggs upp av att synas, så är tänket förmodligen att båda haft del i detta varumärkesbyggande och ska betalas för det.
|
|||
Svara med citat |
2009-11-14, 02:24 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Enda sättet att komma runt det som jag kommer på är väl att lägga upp två snarlika sidor med olika affiliate-program....
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|