FAQ |
Kalender |
2007-03-13, 15:42 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hallåj, jag håller på och leker med en idé...
På sida A finns massor av information som alla kan se, men jag vill att när någon med ett specifikt IP besöker sidan så ska pesonen visas en annan sida... exempel: Pelle, som har just den angivna IP adressen, knappar in hemsidan.com i sin browser och hamnar på hemsidan.com/sida2.php istället för hemsidan.com/index.php som alla andra... Nån som har nån idé om hur man skulle kunna åstadkomma nånting likanande? |
|||
Svara med citat |
2007-03-13, 15:44 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ja, det är relativt enkelt. Vilket scriptspråk kan du använda?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2007-03-13, 15:46 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Om du ska ta informationen från headern så ha i åtanke att det är relativt enkelt att förfalska sådan info.
|
|||
Svara med citat |
2007-03-13, 15:54 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Förfalska och förfalska. Du kan tunnla via någon annans ip.
Ett simpelt exempel i PHP, Kod:
if ($_SERVER['REMOTE_ADDR']=="127.0.0.1") { header("Location: sida2.php"); }
2007-03-13, 17:34 | #5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Glöm inte exit;
|
|||
Svara med citat |
2007-03-13, 17:53 | #6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2007-03-14, 11:44 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag vet inte om ni pratar om samma sak som jag, eller ens varandra... Så jag ska försöka förtydliga mig lite
Pelle skriver in "www.hemsidan.com" i sin browser. Men istället för att få se innehållet på "www.hemsidan.com/index.php", som alla andra, så skickas Pelle till sidan "www.hemsidan.com/sida2.php" och får se det sidinnehållet istället. |
|||
Svara med citat |
2007-03-14, 18:59 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Zn4rK's kodsnutt gör exakt just det du frågar efter.
Lägg in kodsnutten högst upp i index php före all annan kod och byt ut 127.0.0.1 mot Pelles ipnummer. Ja, och glöm inte exit eller die mvh pa |
||
Svara med citat |
2007-03-16, 14:57 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Intressant, förklara hur du skulle göra för att förfalska en IP-adress, vore intressant att höra. Personligen har jag hört detta sägas av väldigt många personer, känns nästan som att detta är en internet-skröna... |
||
Svara med citat |
2007-03-19, 21:38 | #10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Kod:
RewriteEngine On RewriteCond %{REMOTE_ADDR} !^IP-ADRESS HÄR RewriteRule ^(.*)$ http://www.min-sajt.com/den-andra-sidan.html$1 [L] |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|