FAQ |
Kalender |
2010-09-11, 18:35 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag behöver ett svenskt nummer som jag kan ha utomlands. Just nu har jag ett telenor kontantkort men det verkar aldrig fungera. För ingen verkar komma fram.
Vad har jag för val? Jag har virginmedia optiskt fiber bredband så ip telefoni kommer nog inte gå heller för den delen. Någon som har koll? |
||
Svara med citat |
2010-09-11, 18:41 | #2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du kan nöja dig med att enbart ta emot SMS utomlands så fungerar i alla fall comviq utmärkt. Testade på det i somras. Visserligen dyrt, men det funkade!
|
|||
Svara med citat |
2010-09-11, 19:22 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Köp ett skypein nummer (enkelt) eller skaffa ett nummer hos en ip-telefonilev, typ cellip, voicetech osv.
|
||
Svara med citat |
2010-09-11, 19:43 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
||||
Svara med citat |
2010-09-11, 19:46 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Testa någon ip-lösning för att se om ditt internetabonnemang klarar det.
Bör gå, annars kanske du kan skaffa annan anslutning. |
|||
Svara med citat |
2010-09-11, 19:47 | #6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan ju ha IP-telefoni med vilken anslutning som helst. Det är bara att du kör med ett headset till en dator.
Jag hade Skype, men tjänsten fungerade uselt och deras support är i princip obefintlig. Bytte till Cellip, och de fungerar utmärkt. |
||
Svara med citat |
2010-09-12, 00:04 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för alla bra svar. Ska ringa cellip asap.
|
||
Svara med citat |
2010-09-12, 02:23 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kör Voicetech som är billiga och fungerar bra även om fakutreringen kan lämna en del att önska...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
Svara med citat |
2010-09-12, 09:42 | #9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag jobbar i shanghai och använder skypein, är jag inte vid datorn kopplas samtalen till mitt kinesiska mobilsimkort.
För samtal till sverige utanför datorn använder jag svenska www.rebtel.com |
||
Svara med citat |
2010-09-13, 17:10 | #10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |