FAQ |
Kalender |
2006-02-22, 20:54 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det någon som kan komma med bra råd hur min startsida ska se ut för att sökmotorer och andra ska se den som ett attraktivt alternativ ?
Sajtens adress är http://www.tagate.com Tack för alla svar ! Mvh |
||
Svara med citat |
2006-02-22, 21:20 | #2 | ||
|
|||
Nykomling
|
använda h1,h2 osv på rubriker istället för att göra större text med en font-tagg
|
||
Svara med citat |
2006-02-22, 22:22 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Få med något viktigt sökord i titeln!
Du har inte nått i description alls? ...viktigt.. Ändra filnamnet på loggan till ex. dolphin.jpg (Hur är det med denna typ av SEO egentligen? Många stora SEOföretag gör på detta vis oavsett om bilden återspeglar filnamnet eller ej). Skriv länkarna på detta vis: <font size="2" color="#0066FF" face="Verdana">Vad som ska stå</font> |
||
Svara med citat |
2006-02-23, 08:41 | #4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det absolut bästa sättet är: Anlita en konsult!
|
||
Svara med citat |
2006-02-23, 12:34 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2006-02-23, 17:49 | #6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men för webmasters som vill sno lite kod underlättar det säkert. |
||
Svara med citat |
2006-02-23, 19:51 | #7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I en av mina webbshoppar har produktbilderna namn efter artikelnummer, tex 1128.jpg . Finns det någon poäng i att byta till produkt-namn.jpg ? Om det har den minsta betydelse så sätter jag mig och döper om samtliga bilder till respektive produkts namn. Men det skulle ta mig många timmar, så jag vill ju inte göra det helt i onödan <_< |
|||
Svara med citat |
2006-02-23, 20:00 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag vet att bildernas namn har betydelse, speciellt om de är länkade. Men om man ljuger med filnamnet så kanske man kan bli staffad av google?
Tex att man döper sin logga till sökord.gif |
||
Svara med citat |
2006-02-23, 20:02 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det finns dessutom möjlighet att göra en mod_rewrite, så att du slipper döpa om bilderna. Det gör att om du skriver in www.url.com/produktnamn.jpg, så tar servern och skickar 1128.jpg istället. På så sätt slipper du byta filnamn på samtliga bilder, utan behöver bara ändra i din kod. Om du använder en linux-platform, så borde följande fungera för dig: Skapa en fil vid namn .htaccess och skriv följande i filen: RewriteEngine On Options +FollowSymlinks RewriteCond %{HTTP_HOST} ^domän\.se$ [NC] RewriteRule ^(.*).jpeg /bilder.php?id=$1 Där filen bilder.php, letar upp rätt information i en databas och skickar bilden till användaren. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|