Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero strular

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-11, 22:10 #1
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Standard Binero strular

Nu börjar Binero strula mer och mer frekvent.. Det är allt från domäner som hoppar fram och tillbaka i kontrollpanelen, till diverse datumfel i densamma.

Det nya idag är kortbetalningen som inte fungerar, det är väl A och O att det ska vara lätt att registrera en domän. Jag har dessutom väldigt lång svarstid på mina sidor ibland, även de med väldigt lite innehåll.

Någon annan som upplever problem?

Jag känner att man måste ha koll på Binero eftersom de inte verkar ha koll åt en, det är väldigt irriterande. Detta i kombination med att domainz.se fungerar uselt för tillfället gör att jag inte har någon större koll på mina domäner.

Det får blir ett excelark framöver!
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 22:14 #2
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Jag har själv ett par domäner hos Binero men upplever inga större problem, dom hade en liten period i våras men inget som jag ser har stannat kvar.

har du snckat med Binero om kortbetalningarna?
Det kan ju ha något att göra med leverantörer av tekniken osv...
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 22:18 #3
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Har inte hunnit ta upp det med dem ännu men ska definitivt göra det.. Kom på att jag upplevt det ett flertal gånger nu.
Det är säkert inte hos dem felet ligger men det är upp till dem att få det att fungera kan jag tycka.

Tur att de har sån generös och bra support, då finns det hopp
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 22:31 #4
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av AndreiL Visa inlägg
Har inte hunnit ta upp det med dem ännu men ska definitivt göra det.. Kom på att jag upplevt det ett flertal gånger nu.
Det är säkert inte hos dem felet ligger men det är upp till dem att få det att fungera kan jag tycka.

Tur att de har sån generös och bra support, då finns det hopp
Nja, Du menar alltså att om jag startar en butik där jag väljer att använda DIBS och DIBS terminal sedan får jätte problem blir det något jag ska koda om så det funkar?

Det man möjligtvis kan göra är att byta leverantör men det tar ju sin lilla stund.

Jag tror att om kortbetalningar är problem just nu så har nog Binero vetskap om detta men ofta är det längre än 1 dags arbete att byta eller ändra i leverantörs avtal osv.

Skicka ett support ärende med frågan och sedan får du nog ett vettigt svar tillbaka från dom kan jag tro.
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 22:36 #5
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Jaa, jag får göra det

Tycker inte om när saker inte vill fungera bara.
Men så är det generellt i samhället tycker jag, man blir så van och bekväm med alla förenklingar att man inte vet vad man ska ta sig till när det inte fungerar.

Man borde kanske vara glad NÄR saker fungerar istället

Tack för perspektiv
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-11, 22:51 #6
tobiaslarssonnus avatar
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
tobiaslarssonnu tobiaslarssonnu är inte uppkopplad
Medlem
tobiaslarssonnus avatar
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 89
Jo att man blir grymt frustrerad när det inte funkar och går händelser i förväg det har jag egna erfarenheter av och man lär sig av dom situationerna med.

Innan jag drev eget företag med anställda, leverantörer och avtal osv så var jag nog mindre förstående men nu när man har dubbel arbetsmånad och massa kunder att vårda så inser man att vissa saker man gjorde bara för några månader sen var så otroligt fel...

Som sagt man lär av sina misstag!
tobiaslarssonnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-13, 22:03 #7
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Jag har fått massor av sådana här mail från Payex sistone:

Dear Customer

The problem at our operational supplier EDB is now solved.
We are sorry for the disruption, but we can confirm that all our services are now operational again.

Affected services were:
- Creditcard

Dom har väldigt mycket problem med EDB och när Telenor strulade här om dagen så påverkade det också kreditkort.

Men kontakta supporten så kan dom titta på det mer grundläggande, kan även finnas en annan anledning till att betalningen inte gick igenom.
Tack för svar, har ni någon app på g? Nyfiken...
I och med att ni använder Payex vid kortbetalningar så skulle ni kanske även använda er av deras mobila betalningstjänst? Jag vet iof inte hur pass väl den fungerar men det hade varit ett bra alternativ när man är på drift och inte har tillgång till bankdosor o.s.v.
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-14, 10:04 #8
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Jag har fått massor av sådana här mail från Payex sistone:

Dear Customer

The problem at our operational supplier EDB is now solved.
We are sorry for the disruption, but we can confirm that all our services are now operational again.

Affected services were:
- Creditcard

Dom har väldigt mycket problem med EDB och när Telenor strulade här om dagen så påverkade det också kreditkort.

Men kontakta supporten så kan dom titta på det mer grundläggande, kan även finnas en annan anledning till att betalningen inte gick igenom.
Även vi (Adrecord) använder Payex för att debitera en del av våra annonsörer och dessa mail från Payex om driftproblem med EDB kommer så ofta så att om jag hade webbutik, eller annat behov av att mina kunder själva bestämde när de skulle betala, aldrig skulle använda Payex som leverantör. Driftproblemen med EDB måste ha pågått i över ett år utan att de verkar göra något åt det. Vid några tillfällen har det varit problem som legat en hel eftermiddag. Jag vet inte exakt men nog har Payex problem i alla fall vid två tillfällen varje månad med EDB.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-14, 23:07 #9
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Nåt säger mig att det inte är EDB:s fel... En magkänsla bara..
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-16, 20:51 #10
dr_blue dr_blue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 4
dr_blue dr_blue är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 4
Vi har haft stora problem med Binero det senaste halvåret men det har eskalerat de senaste månaderna och jag har fått läxa upp deras teknikers ett par tre-fem-åtta-femton gånger. Vet exakt rent tekniskt vad deras problem är (tänk lastbalanserare och sessionsrotering) men vill inte ta det publikt isf, vi har fortfarande en dialog med dem även om jag tänker byta ut dem.. imorgon.

Våra problem yttrar sig att det går "relativt" snabbt med statiska sidor (W3 Total Cache), 1-3 sekunders load men sen sker nersegning mellan 10-30 ggr per arbetsdag när browsern bara står i WAIT-läge (Time To First Byte) och väntar på data och detta tar mellan 30-90 sekunder innan deras kluster "hostar till" och börjar släppa ifrån sej data. Själva överföringen går ofta snabbt, 600-800 ms för en vanlig sida, men problemet är som sagt WAIT-perioden. Även när det går snabbt så har vi en WAIT på 800-1500 ms.
dr_blue är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017