Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Domainz.se - Tips tack!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-11, 15:33 #1
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Standard Domainz.se - Tips tack!

Vi på Domainz.se prövar nu att ta vår tjänst till nya nivåer. Vi siktar på att bli den främsta tjänsten för domänhantering i Sverige.

Vi har från Januari fått in in Investor som går in med 1 000 000 sek till utveckling och marknadsföring, så vi kan nu äntligen förverkliga drömmar och visioner om vad tjänsten skulle kunna vara. I tillägg kommer han med stor erfarenhet från branschen och domäner generellt. Med många kontakter för att kunna etablera i utlandet.

Vi har börjat med att fräscha upp massa funktioner i den nuvarande tjänsten.

Domänlistan:
  • Förbättrat sök
  • Taggar på domäner
  • Möjlighet att skapa grupper
  • Taggar på grupper
  • Drag and drop av domäner
  • Multiselect (checkboxes)
  • Import/export via CSV format
  • Fliksystem för att kunna visa många datatyper på en domän
  • Kommentarer
  • En pop up display (thickbox) som visar fullständig information och historik på varje domän, boxen kan bläddra mellan alla datatyper och visar all lagrad historik från när domänen blev lagd till
  • Tydlig visning av antal dagar kvar till sista dag för förnyelsedatum
  • stjärnmarkering av domäner (favoriter)

E-post:
  • E-post utskick tar nu med domäner som kunden har missat att förnya, samt domäner som inte har publik whois information. Dessa utskick kommer varje måndag, och när en domän har 1 samt 0 dagar kvar.
  • E-post vid förändring av whois uppgifter: Denna översikt har nu blivit mer lättöverskådlig, vi har färgkodat allting i en tabell och visar nytt värde med grönt, och gammalt med rött. Värden som inte har förändrats kvarstår i svart.

Nya funktioner:

Analytics:
Vi har implementerat Google analytics, för import av data (tanken är att användaren skall få data samlad runt din domän i en och samma översikt). Data från Analytics kommer också att användas för att verifiera trafikmängd och ägarskap i vår kommande köp & sälj portal (tänk flippa.com). Förhoppningsvis kan vi också inkludera Adsense här, för att verifiera inkomstnivåer, återstår att se vad Google säger om detta dock. Vet att det finns en del restriktioner på att publicera Adsense info.

Google Serp:
Detta är en ny modul som kommer för både gratis och betalande medlemmar för att bevaka sin placering på ett nyckelord i Google serp. Icke betalande medlemmar kommer att få 1 ord som dom själv placerar på önskad domän och mottar sedan dagliga uppdateringar på hur rankingen mot Google förändras. Betalande medlemmar kommer att få tillhörande antal keywords som följer med den kontonivån dom väljer att köpa. Mer information om kontonivåer kommer senare.

[/B]PR Konto:[/B]
Det kommer en ny kontonivå i Domainz för reklam, SEO, PR bolag etc som hanterar sina kunders domäner. Denna kontonivå kommer att ha möjlighet att skapa eget antal med domänlistor, där man enkelt kan sortera sina domäner efter sina kunder.

Invite system:
Invitera vänner och få gratis veckor med valfri tjänst., systemet tacklar de flesta stora e-post tjänster, och sociala medier.

Framtiden:
I den närmaste tiden framöver så planerar vi att köpa in software för upptidsbevakning och för DNS hantering med Anycast. Vi menar att detta är en stor nyckel för att skapa en total plattform för domänhantering.

Övriga tjänster:
  • Flippa.com system i Domainz, med escrow.
  • Facebook/twitter signup + login (dock ej krav på konto i någon av dessa platformer!).
  • Diverse nätverksverktyg
  • SEO verktyg lik Woorank/sökmotorkonsult
  • Daglig information om Snapback i Sverige
  • Adsense API
  • Adwords API
  • Sedo API
  • SEOMoz API.
  • Naturligtvis flera saker, men vi vill inte lista precis allting här.
Vi tar väldigt gärna mot feedback/ideer och tankar på vad som skulle göra er vardag kring domäner och webbsidor bättre.

Ps. Designen ger vi inte mycket för idag, därför har vi beställt offert från Identa.se, och Webbdesigner.se, vi räknar med att ha valt en av dessa före helgen. Så ni som är medlemmar kan glädja er åt et kommande interface som kommer vara bra många hack vassare!
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 17:18 #2
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Bygg in en funktion för CPC/CTR analys från parkeringsbolagen liknande above.com
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 17:34 #3
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av eng3l Visa inlägg
Bygg in en funktion för CPC/CTR analys från parkeringsbolagen liknande above.com
Mycket bra förslag, lägger till i vår planering, möjlighet att parkera domäner hos en 3:e hands partner kommer med

Flera tips tack, allt är av intresse!
Oläst 2012-05-13, 22:35 #4
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

God kväll folkens!

Vi har fått designförslag från http://webbdesigner.se och skulle gärna ta mot lite feedback på det. Det vi har haft som input är att det ska kännas "lätt" d.vs varma trevliga färger, men ändå kunna rikta sig mot business/b2b. Tänk mailchimp, det är lite den känslan/stilen vi vill gå för.

http://dl.dropbox.com/u/1476650/CDN/...kast/bild1.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1476650/CDN/...kast/bild2.jpg
http://dl.dropbox.com/u/1476650/CDN/...kast/bild3.jpg

Det här är första utkastet, som vi nu ska bygga vidare på!
Oläst 2012-05-14, 00:54 #5
Rekklesss avatar
Rekkless Rekkless är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2011
Rekkless Rekkless är inte uppkopplad
Medlem
Rekklesss avatar

Reg.datum: Dec 2011
Ser jävligt snyggt ut. Grymt jobb =) Lycka till!
Rekkless är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-14, 08:42 #6
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Mycket flitig postare

Jag använde er tjänst tidigare men slutade på grund av en viss grej (jag vet, jag borde påtalat det redan då).

Jag fick hur många mailnotifieringar som helst om att ägar-uppgifter på domäner hade ändrats. Det var minimala ändringar som inte hade någon egentlig påverkan (paranteser som lades till/togs bort etc).

Troligen inte ert fel, men ack så störande! En funktion kanske skulle kunna vara att man får välja vilken typ av mailnotifiering man vill ha? T.ex. jag tackar gärna ja till om domänen håller på att löpa ur eller liknande, men inte mindre obetydliga ändringar (som jag beskrev ovan).
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-14, 12:24 #7
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Jag använde er tjänst tidigare men slutade på grund av en viss grej (jag vet, jag borde påtalat det redan då).

Jag fick hur många mailnotifieringar som helst om att ägar-uppgifter på domäner hade ändrats. Det var minimala ändringar som inte hade någon egentlig påverkan (paranteser som lades till/togs bort etc).

Troligen inte ert fel, men ack så störande! En funktion kanske skulle kunna vara att man får välja vilken typ av mailnotifiering man vill ha? T.ex. jag tackar gärna ja till om domänen håller på att löpa ur eller liknande, men inte mindre obetydliga ändringar (som jag beskrev ovan).

Hej Gregoff, naturligtvis har du rätt, det var en tjänst vi lanserade i beta före vi stod utan utvecklare. Det är alltså snack om whois-övervakning som ska informera om ett värde förändrar sig. Men av någon grund, så verkar det som att vissa domäner hos Binero returnerar olika svar varje gång vi kollar. Tyvärr har vi inte funnit varför, men vi kommer att lösa det som att om registraren är binero så håller vi tillbaka mailet och ser om det är något som studsar fram och tillbaka, eller om det är en reell uppdatering, före vi skickar det. Vi kommer absolut också att ha mycket mer valfrihet på vilka mail man vill motta. Samt om du till exempel har flera domäner som förändrar sig så ska vi samla det i ett mail istället för att skicka ut ett per domän.
Oläst 2012-05-14, 12:28 #8
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Kan tillägga att i mitt fall var det både Binero och CityNetwork som registrar.
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-05-14, 12:35 #9
FredrikNass avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Kan tillägga att i mitt fall var det både Binero och CityNetwork som registrar.

Okej det var intressant, är det snack om nya panelen på båda hotellen?
Oläst 2012-05-14, 14:45 #10
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Ser bra ut designmässigt från webbdesigner.se! Ser inte något som egentligen behövs ändras. Lycka till!
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
dns kontrollpanel, domainz.se, domäner, serp bevakning, upptidsbevakning

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017