FAQ |
Kalender |
2014-03-19, 17:04 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Pundet.nu lever igen! Själv ägde jag domänen och hemsidan för många år sedan - när jag precis hade börjat med denna hobby. Den föll dock tack vare sämre kunskaper än idag. Pundet.nu fick sedan en ny ägare som utvecklade den till en hemsida och sedan tyvärr endast som en redirect. Nu har jag köpt tillbaka denna fina domän och lagt till en rättvis hemsida som även är responsiv. Tar gärna feedback och synpunkter! http://pundet.nu Mvh Magnus |
|||
Svara med citat |
2014-03-19, 17:29 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Så här tycker jag: POSITIVT: 1. Föredömligt avskalat och snabbladdat. 2. Självklart bra med responsivt. 3. Bra domännamn. FUNDERINGAR: 1. Varför så hög header? Varför inte bara ha en tunn en, med menyn direkt efter loggan. Personligen hade jag hållt den till max 100 pixlar, höjdmässigt. 2. Varför inte kursen direkt under headern. Personligen hade jag lagt all text under valutaomvandlaren. 3. Lite mörkare grå brödtext ökar läsbarheten utomhus etc. En fråga bara (absolut inte menat som kritik), men besöker folk motsvarande sidor fortfarande, med alla telefonappar, XE, banker och vad som nu finns?
2014-03-19, 17:38 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag hade placerat kursen Above The Fold samt tagit bort dropdownsen eftersom man ändå inte kan välja något.
Tog mig friheten att illustrera vad jag menar; Senast redigerad av aabergkvist den 2014-03-19 klockan 17:39 Anledning: Förminskade bilden. |
|||
Svara med citat |
2014-03-19, 18:05 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vore smidigt om (1) var i ett tältfält man kunde redigera, så man kan skriva exempelvis "33" och den beräknar motsatsen åt höger. Dessutom en "Växla kurs"-knapp som växlar om fälten så man istället kan skriva i SEK och få ut det i pund. |
|||
Svara med citat |
2014-03-20, 02:26 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2014-03-25, 11:27 | #6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej alla och tack för era svar!
Har inte haft möjlighet att svara då jag har åkt på någon "sjuk" förskylning/influensa. Hela familjen har varit däckad... Men jag är glad att se konstruktiva svar! Citat:
Citat:
Sen så är valutaomvandlaren redan "switchningsbar". Man kan skriva in värdet i båda fälten så räknar den ut direkt. Och tack än en gång för alla synpunkter. Jag tar med mig dom! |
|||
Svara med citat |
2014-03-26, 14:01 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2014-03-26, 16:51 | #8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det förstår jag. Själv använder jag XE.com dagligen.
2014-03-27, 10:10 | #9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Även om jag själv brukar söka valutakurser direkt på google (100 USD in SEK) så gillar jag sidan. Bra läsbarhet på textinnehållet, håller dock med northsideaxel om att aktuell kurs borde visas mer.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|