FAQ |
Kalender |
2009-06-04, 21:42 | #1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en enskild firma vars verksamhet enl registreringsbeviset från skatteverket är datakonsultverksamhet (utveckling av datasystem).
Nu har jag börjat lite med försäljning av programvaror (egenutvecklade) samt även böcker. Måste jag då anmäla att verksamheten har förändrats? Isåfall hur gör man det enklast? Kanske finns någon e-tjänst dold på skatteverkets hemsida? /Fredrik |
|||
Svara med citat |
2009-06-04, 21:55 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
du måste nog inte, men om du skall göra det skall du göra det hos bolagsverket.
|
||
Svara med citat |
2009-06-05, 06:08 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
När jag ändrade verksamhet hos skatteverket så sa skattetanten till mig att jag skulle skicka in baksidan och fylla i information om den nya verksamheten där, detta resulterade i att jag efter någon vecka fick ett brev om att min verksamhet hade avvecklats, ett samtal senare så var detta löst.
Detta resulterade kort o gott i att jag under en månad inte fick skicka någon faktura eller bedriva någon verksamhet. Blev många (arga) samtal som jag fick under denna period. Så var uppmärksam på vad skatteverket säger till dig och ring dom och bekräfta allting, helst flertalet gånger. |
||
Svara med citat |
2009-06-05, 16:44 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja då var det löst. Blankett 913 hos bolagsverket samt baksidan på registreringsbeviset från skatteverket skall fyllas i och skickas in.
|
|||
Svara med citat |
2009-06-06, 10:48 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Går utmärkt att göra direkt på Foretagsregistrering.se.
Där väljer du även om ändringarna ska skickas in till bolagsverket och/eller skatteverket. |
|||
Svara med citat |
2009-06-14, 01:43 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Passar på att klämma in en fråga:
Om man har ett företag, ska man då registrera adressen där man har hyrt ett kontor? Och ifall man i framtiden efter någon månad byter lokal, ska man då skicka in en ny ändringsansökan? Det kostar en del detta... |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|