FAQ |
Kalender |
2005-07-27, 16:21 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som vet en portal som har inriktingen servrar? Det kan röra sig om spel servrar, web server etc.
jag vet ingen och funderar på att kanske göra en sida med forum, guider, artiklar, nyheter osv. plus en lista där medlemmar kan lägga in sina egna spel servrar, ventrilo servrar mm. Är detta något som ni tycker jag ska sattsa på eller är jag helt ute och cyklar? |
|||
Svara med citat |
2005-07-27, 19:06 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Spel eller webb tror jag på. Ty aldrig mötas de två.
|
||
Svara med citat |
2005-07-27, 19:29 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2005-07-27, 19:46 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det var nog mest ett skämt, lite annan hårdvara kanske? Tror inte så många counterstrike-servrar körs på 70k servrar från märkestillverkare?
Varför inte, brinner man för ett ämne och har kunskaper så är det ju bara att köra på. En portal känns ju lite fattigt, försök erbjuda en tjäsnt eller något som tillför mervärde utöver ett forum och en liten listning med nyheter. Tex verktyg för att pyssla ihop en server och kanske lite automatisk prishämtning osv osv. Finns mycket man kan göra, frågan är om det är värt jobbet med tanke på den relativt lilla marknaden (så många servrar lär det ju inte säljas / år i sverige, dock borde ju kommissionen vara hyfsad...). |
||
Svara med citat |
2005-07-27, 23:30 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för tipset! |
|||
Svara med citat |
Svara |