FAQ |
Kalender |
2012-02-16, 08:32 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Satt och strösurfade nyligen, och råkade snubbla över denna underliga sidan:
http://registrera-doman.se På sidan ser jag något väldigt konstigt.. Det står "Erbjudande: SE från endast 249 kr/år" När jag sedan drar en sökning på ett domännamn så ser jag att det kostar 299kr/år för en .SE domän. Är detta lagligt? Tänker på om det ev finns något max-belopp som .se har satt kanske? Aja, jag vet inte. Jag känner bara att, jag tror man går åt fel håll om man erbjuder en .se domän för 299kr/år när ALLA andra domänregistrar tar 99kr/år :P haha |
||
Svara med citat |
2012-02-16, 09:09 | #2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klart det är lagligt. Varför skulle det inte vara det?
Där jag jobbar tar dom 1695kr/år för en .SE-domän |
||
Svara med citat |
2012-02-16, 09:41 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så 299 är väll vad det borde kosta. |
|||
Svara med citat |
2012-02-16, 09:46 | #4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan ju vara lite skillnad på vad som "ingår" i domänen också... Support, typ av förvaltning, försäkringar m.m....
|
|||
Svara med citat |
2012-02-16, 10:09 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om det är lagligt? Det är väl ungefär samma sak som att fråga om det är tillåtet att sälja oxfilé för 400 kr / kg. En ganska märklig fråga med andra ord
Långt ifrån alla säljer .SE-domäner för 99 kr. Anledningen till att de större webbhotellen säljer domäner till underpriser är att de använder dessa som lockvaror.
2012-02-16, 11:47 | #6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det några för pristak i Sverige? Är ocker ett brott nu för tiden?
|
||
Svara med citat |
2012-02-16, 11:55 | #7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fast det är ju inte ocker. Som ovanstående säger så tjänar de billiga företaget inga pengar på domänerna utan använder det som lockvaror.
Vi som tar 1695kr för en .SE-domän erbjuder även så mycket mer som företag. Vi har bara ordentligt stora kunder som också använder oss för andra tjänster inom förvaltning, juridik och så vidare. |
||
Svara med citat |
2012-02-16, 13:40 | #8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ahaa, jag förstår!
Jag är inte riktigt i domänbranschen, så jag har inte sätt några skillnader på priserna tidigare, det var därför som jag reagerade. Dessutom så hade jag fått för mig att det fanns ett pristak, ett max-belopp alltså. Men uppenbarligen så var det fel av mig ;D Nu när jag tänker efter, och jag har fått sovit lite (vilket jag inte hade gjort när jag postade tråden), så ser alltihop väldigt normalt ut. Och som StefanW säger, det beror ju väldigt mycket om vad som ingår i priset, och vad som inte. |
||
Svara med citat |
2012-02-18, 13:46 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
*** Cigaretter får inte kosta hur mycket som helst. |
||
Svara med citat |
2012-02-18, 13:52 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Alla registrarer har t.ex olika kontrollpaneler och olika rutiner vad gäller t.ex fakturering. Det går inte att ställa samma krav på en registrar som tar 99 kr som en som tar 600 kr, som allt annat så får man vad man betalar för |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|