FAQ |
Kalender |
2013-08-19, 05:19 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Möjligtvis använder jag ordet redirect lite slarvigt i detta inlägg. Men det är såhär att jag har en domän A och en domän B.
Scenario *Alla inkomster sker på domän A (webshop) *Domän B är en nyckelordsdomän som rankar 1 i Serpen Alternativ Frågan är nu hur man nu drar mest nytta av detta scenariot. *Borde man slänga upp en separat webshop på domän B? (Undviker helst) *Bara försöka hålla bra serp på domän B och länka till domän A via en artikel? *Hålla bra rank på domän B och redirecta alla trafik direkt till domän A? (Är detta ens möjligt? Hur gör man detta isf?) Dvs. direkt när de klickar på länken i google sökresultat så skickas de istället till domän A. *Annan lösning? |
||
Svara med citat |
2013-08-19, 13:50 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Använd domän B för att marknadsföra kampanjer i webbutiken.
Du kan även göra en 301 Redirect på domän B, på detta sätta säger du till google att domän B har flyttat till domän A(din sista punkt). |
||
Svara med citat |
2013-08-19, 15:18 | #3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Frågan är om domän A är en brand? om den består endast av en random domän så bör du ta tiden och bygga webshop på den med, försök med att göra resan från landning till avslut så kort som mäjligt.
Eller en 301 från A till B så har löst problemet, men tror inte att domän B kommer upp till 1a i serpen och om den gör så tror jag knappast att den behåller den platsen. Ive done that once and won´t do it again Lycka till |
|||
Svara med citat |
2013-08-19, 16:20 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter i samma situation som dig Cookie. Jag har funderat och jag tror det bästa är att lägga allt fokus på sida A med sökmotoroptimering etc. men samtidigt optimera B på det nyckelordet + 2 sökord till.
Ett exempel på det är Crystone som har crystone.se och webbhotell.se som båda optimeras mot ordet webbhotell. Känns bortkastat att köra en 301 mot din huvudsida om nyckelordsdomänen inte har historik och massa inlänkar sen tidigare. |
|||
Svara med citat |
2013-08-19, 16:21 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sen har jag faktiskt aldrig optimerat en länk som är pekat mot någon annan så det skulle vara intressant att höra hur det går.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|