FAQ |
Kalender |
2014-08-22, 23:09 | #1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tja! Har en wordpress-sida som håller på och strular. Direkt jag får en "peak" av besökare, dvs. då jag får in flera besökare samtidigt på sidan lägger den helt ner eller så tar det 1 minut att ladda den. Hostar via binero och har deras företagspaket och enligt dem skall det inte vara några problem alls. Har tagit bort alla onödiga plugins osv men problemet löser sig ändå inte..
Någon som har kunskap om vad det skulle kunna vara? |
|||
Svara med citat |
2014-08-23, 03:44 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Min erfarenhet av Binero är att det går olidligt långsamt att driva Wordpress- eller Joomla-sidor där.
|
||
Svara med citat |
2014-08-23, 05:34 | #3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hade en kund som hade samma problem, Wordpress och Binero var inte bästa vänner. Sedan vet jag inte om det var just WP som strulade till det, har aldrig använt Binero annars.
|
|||
Svara med citat |
2014-08-23, 11:18 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tack för alla svar! Någon som kan tipsa om ett stabilt och bra webbhotell?
|
|||
Svara med citat |
2014-08-23, 11:32 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du har kanske växt ur webbhotell och ska gå över till nästa steg? En egen server där du får bättre prestanda? VPS, dedikerad osv...
Annars har Oderland ett par bra erbjudanden för personer som behöver lite extra kraft i sin hosting. |
||
Svara med citat |
2014-08-23, 12:34 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Största projektet (600.000+ unika/mån) snurrar givetvis på dedikerad. De jag har testat är Datorbasen.se, Inleed samt Gridlane. Kan rekommendera alla förutom Gridlane, gick ner vid för mycket tryck. Mvh, |
|||
Svara med citat |
2014-08-23, 12:41 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Testa virtualcenter.se, har drivit WP-sidor där en längre tid utan några problem alls. Bra support också.
|
||
Svara med citat |
2014-08-26, 21:32 | #8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du kanske skulle må bra av lite mer minne för dina php processer. På Bineros företagskonto har du dock 256MB så det låter som något annat som strular också.
Du kan testa på vårt 14 dagars testkonto om det fungerar bättre med lite mer minne, men skulle nog felsöka lite plugins. |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|