Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Roliga & häftiga funktioner / appar för Samsung galaxy S3 & Android?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-04, 05:01 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Roliga & häftiga funktioner / appar för Samsung galaxy S3 & Android?

Har nyligen gått från en iPhone till en Samsung Galaxy S3 och därmed även bytt till Android. Jag gillar verkligen att man får mycket större valfrihet när det kommer till anpassning och inställning men jag är samtidigt ganska så vilse i både telefonen i sig och i själva Android.

Har ni några favoritfunktioner/appar i Samsung galaxy S3 / Android? Som jag förstår det så kan jag ladda ner funktioner och modifieringar i form av appar som kan läggas in i telefonen. Alltså inte bar appar utan hela modifieringar och funktioner.

Så denna fråga riktar sig både specifikt till er som äger Samsung Galaxy S3 men även till er med Android!
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-04, 05:56 #2
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
oskarh oskarh är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 435
Det första jag tipsar folk om är att byta ut tangentbordet till swiftkey. http://swiftkey.net/flow/ är beta och gratis just nu, gissar att det kommer landa på runt 20-30kr sen som swiftkey i vanliga fall kostar.

Att byta ut standardlaunchern brukar göra att telefonen känns som ny och mycket rappare i vissa fall, samsungs launcher är inte direkt den bästa som finns på marknaden. Finns många, jag kör just nu Trebuchet som är standard i ParanoidAndroid (custom rom) men använde förut Go launcher, nova och sslauncher (som är lite speciell, men mycket rolig!).

Ett bra tips är att du kan installera appar genom play.google.com/store utan att behöva röra telefonen! Tror inte det går med en iPhone. Mycket smidigare att hitta och läsa på om apparna via datorn.

Google Now måste du också prova! Väldigt användbart. http://www.google.com/landing/now/

Senast redigerad av oskarh den 2013-01-04 klockan 05:59
oskarh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-04, 11:41 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Bra val, har föregångaren själv och är mycket nöjd. Dropbox, Skype, nyheter, e-post, reseappar och Tradera är nog de jag själv använder mest. Finns FTP, SSH och en rad enklare kodappar men gillar inte alls att sitta med sådant i telefonen. Vad du vill ha beror mycket på hur du använder din mobil. Motsvarigheter till det mesta du körde i din iPhone finns säkerligen också för Android.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-01-04 klockan 11:44
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017