FAQ |
Kalender |
2007-01-01, 18:43 | #1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Nu har jag jobbat en hel del på en ny version av Allting Gratis .se
Innan jag lanserar siten vill jag gärna ha lite feedback av er webmasters. Adressen är www . tweb . se/projekt/alltinggratis2 Tidigare version: www . alltinggratis . se Jag har försökt göra siten bredere, större, mer lättläst och överskådligare. Högerspalten är tom för att jag tagit bort reklamen som ska finnas där. Kom gärna med förslag på förbättringar. Ur SEO-synpunkt har jag inte optimerat den nya siten ännu, det kommer göras då jag flyttat över den. Jag tror att det blir enklade för besökarna då hela erbjudanden markaras som länkar, men hur är det ur SEO-perspektiv? Allt innehåll är i princip länkar nu... :unsure: |
||
Svara med citat |
2007-01-01, 19:53 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sjukt mycket skönare med en bredare sajt, det ger ju mycket mer öppnare ytor och ger ett mer cleant-look.
-Som du själv säger så har du tagit bort reklamen, vilket gör ju att den ser mer clean ut, är det tänkt att du ska trycka in reklam där? -I menyn så har du två alternativ, "Om Allting Gratis .se" och "Om gratis saker", vore det inte bättre att slänga ihop tillsammans? En "om" sida bara? -Gör logon'a klickbara. -Vore det inte schysst med en toplista eller liknande? -I länken "kategorier" - kan du inte göra texten lika stora som rubrikerna är, blir så tomt annars. Annars så gillar jag det, 10 p till dig . En fråga bara, du har ju "skype me" knapp, är det inte otroligt jobbigt när folk i alla åldrar inte har något att göra och ringer? |
|||
Svara med citat |
2007-01-02, 11:44 | #3 | ||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
||||||
Svara med citat |
2007-01-02, 12:14 | #4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En sida utvecklad från grund av Joomla... Skall du inte behålla deras länk? Joomla är ju också gratis
*Keep going strong* |
|||
Svara med citat |
2007-01-02, 12:37 | #5 | ||
|
|||
|
Citat:
Länk till dem krävs inte enligt licensavtalet. |
||
Svara med citat |
2007-01-02, 13:47 | #6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jaja, jag syftar inte på några regler utan mer att det skulle passa väl in på Allting Gratis...
Jag ser ärligt talat ingen större skillnad på versionerna, bara att den senare är bredare, lite färger tillagda och större text.. Finns det något mer betydande som man kan kika på? (Möjligt att jag får surfa runt lite mer) |
|||
Svara med citat |
2007-01-02, 15:11 | #7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det var väldigt vad mycket orange det var där. Kändes ungefär som att kraschlanda i en färgburk. När jag hade tid med v2 av mina sajter så gjorde jag om loggan en aning, gav den en "face lift" - här känns allting väldigt 90-tal med innerglow eller vad det är för effekt du använt. Och varför är navikategorierna expanderade på startsidan? När man klickar på en navilänk till vänster och håller kvar musknappen kommer länkramen fram, och den sträcker sig en bit till höger, där det inte finns grafik/färg för själva länken.
|
||
Svara med citat |
2007-01-02, 15:28 | #8 | ||
|
|||
|
Citat:
Folk har klagat på 90-talsdesign även tidigare. Jag har försökt att komma undan detta med den uppdaterade sidan, men det gick tydligen inte Citat:
|
||
Svara med citat |
2007-01-02, 15:56 | #9 | ||
|
|||
|
Citat:
Det som skiljer är bl. annat att sidan blivit bredare (det är nog inte så passande att oprimera för 800x600 skärmar längre), jag har tagit bort "Klicka här..."-länkarna och gjort hela texterna som länkar istället. Sedan har jag Uppdaterat grafikelementen litegrann (inte helt klar ännu) samt lyft fram sökrutan i hörnet. Även anpassat sidan för några annonsformat, där jag nu lagt ut en annons för att visa hur den passar in på vissa sidor. För övrigt har jag gjort om administrationen en del för att det ska vara enklare för mig att lägga in nya länkar Förut var jag tvungen att varje gång skriva <a href="..." target="_blank" ... o.s.v. nästintill för hand. Nu skapas alla länkar automatiskt. |
||
Svara med citat |
2007-01-02, 16:40 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
Mycket snyggare överlag, ett ordenligt lyft tycker jag!
Den enda invändningen jag har är loggan/headern, gillar inte riktigt glow-effekterna. Blir ganska suddigt och oskarpt. Vore mycket snyggare att göra om logotypen en aning och då göra den klarare! |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|