Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Push och blandat.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-06-15, 00:56 #1
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: May 2003
Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by Jacob@Jun 14 2003, 09:47 PM
Tror jag vet vilken sida du snackar om och kan inte annat än att hålla med. Tablåerna lär dom ju inte betala för heller eftersom sidan verkar vara ideell.
Jepp sidan är bra, precis det jag vill att mina besökare skall se när som surfar in på min tvsida, men tyvärr funkade det endast i början, efter ett tag börjar det kosta! och det är även då det börjar krångla ...

Hur som helst så har jag och dm.se nu kommit överens och skrivit ett avtal som vi båda vinner på, vid sidan av det avtalet har dm.se lovat att hans programmerare skall hjälpa mej att programmera om tv.nu för min räkning när han ändå är igång, utfallet av det kommer bli det jag velat göra med tv.nu men inte kunnat.

Iom det så kommer tv.nu frångå de programspråk jag kan koda så nu är det på allvar, kosta vad det kosta vill!

Ser det en kul grej och som en test på vad push sms kan ge, plus att jag gissar att jag nu kan erbjuda mina besökare en totallösning anpassad precis efter behov.

Vet att många hittat hit via www.tv.nu så om ni saknar några funktioner eller har sett några smarta funktioner på nån annan site kan ni väl posta här eller maila mej.

En av funktionerna kommer bli en test på om sveriges surfare är villiga att betala x antal kr för att få en site helt bannerfri, spännade!

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 01:57 #2
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

Intressant det här med tv.nus ombyggnad.

Håll oss gärna uppdateade när det väl kommer igång om hur gensvaret blir. En sak som jag gärna skulle se på någon tablåsida är möjligheten att få SMS utskickade säg 30 minuter innan ett program som man valt för att inte missa det. Ofta har man tänkt se ett program, sätter sig vid datorn eller gör någon annan syssla, man kommer mitt i programmet på att man skulle se det och då är det för sent... skulle man få ett SMS 10-30 minuter innan programmet får man en reminder om det eftersom man ändå nästan alltid har mobilen på sig eller liggandes bredvid sig.

Men vet inte hur det går till riktigt med betalning osv. med sånt här men vore en funktion jag gärna skulle vilja se.
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 02:02 #3
Alexander Alexander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Alexander Alexander är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Att betala för att använda hela tjänsten är en dålig idé. Men för SMS tjänster, ja varför inte?
Alexander är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 02:08 #4
Thomass avatar
Administratör

Administratör
Thomass avatar

Citat:
Originally posted by pikkenix+Jun 14 2003, 10:57 PM--></span><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (pikkenix @ Jun 14 2003, 10:57 PM) En sak som jag gärna skulle se på någon tablåsida är möjligheten att få SMS utskickade säg 30 minuter innan ett program som man valt för att inte missa det. Ofta har man tänkt se ett program. [/b]

Det är för att implementera just denna funktion dm.se & p6 har valt att skriva ett exlusivt avtal om att skriva om hela tv.nu allt detta skall dm.se fixa ... detta kommer kräva användar konton osv ... det är där jag valt att köpa in mej och be dm.se skriva de funktion som önskas i övrigt!

<!--QuoteBegin--Alexander
@Jun 14 2003, 11:02 PM
Att betala för att använda hela tjänsten är en dålig idé. Men för SMS tjänster, ja varför inte? [/quote]
Att ta betalt för grundtjänsten vore inte smart, däremot finns det bra tjänster på internet jag skulle kunna tänka mej att premunera på för låt säga 15 kr i månaden om jag slapp reklam, om nu lösningen är ett sms bort så varför skall inte jag vara den som kan testa om sverige oxå kan tänka sig det.

Alla som inte ser värdet i att ha tv.nu reklamfritt kommer att kunna köra på precis som nu men det är en bra test då över 1% av sveriges totala befolkning (med eller utan dator) besöker denna sidan vissa dagar.

WN
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 15:16 #5
pontus pontus är inte uppkopplad
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by WN@Jun 14 2003, 09:56 PM
Vet att många hittat hit via www.tv.nu så om ni saknar några funktioner eller har sett några smarta funktioner på nån annan site kan ni väl posta här eller maila mej.
- Sms-utskick var smart. Man kan även köra vidare på det spåret och köra mail utskick, icq medelanden eller liknande innan ens favoprogram. (jag som många andra fastnar ofta vid datorn och missar program.)

- Att ha sin egen tv tablå vore inte häller helt dumt. Där man kan lägga till enstaka program eller programserier(som går t.ex. varje dag.).

- Något annat som vore toppen vore om man kan lägga till filmer och serier(+egna anteckningar) för att få ett medelande när/om de kommer. Tänker då på senariet när man bara ser några minuter av en jätte-bra film. Sedan tänker man något i stil med "Jag ser den nästa gång" och när nästa gång är har man glömt att filmen var bra och att man skulle se den.

- Att kunna få info om filmerna under titeln(istället för popuplänk) vore toppen för utskrift. Så bör man där kunna välja vilka kanaler man vill ha på en sida, hur mycket info om filmerna/serien, ect. För utskrift, som sagt. Man kanske inte vill springa till datorn hela kvällen.... Detta är bara några ideer.

Sugen på fler (ogenomförbara!?) ideer!?
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 16:05 #6
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2003
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar

Reg.datum: Apr 2003
Tycker tråden verkar handla om något helt annat än från början men vadå...?

Funktioner som skulle vara bra är att om man t ex klickade på en länk så kom det infot just under den länken (det är genomförbart).
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 18:00 #7
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar

Citat:
Originally posted by WN@Jun 14 2003, 08:56 PM
Två heta idéer som jag funderat över:
  • Skriv inte bara ut tiden, utan även datumet för när TV-tablån senast uppdaterades.
  • Gör en handdator/mobiltelefon-vänlig version. Jag personligen har TV.nu inlagd i min handdator, som dagligen syncas via AvantGo. Men de annonser, som finns, visas inte alls i handdatorn. Ett tips är då att göra en handdator/mobiltelefon-anpassad version med tillhörande, anpassade annonser.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 21:23 #8
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare

Fortsatt OT:
Pontus: De flesta av de ideer som du har finns redan implementerade på: http://k76.ryd.student.liu.se/tv/favoriter.cgi
och är den sidan inte helt perfekt så finns även källkoden för nedladdning (länk finns på sian!).

WN: citat: "Jepp jobbigt när folk snor rakt av, har tidigare varit förhållandevis förskonad från rippoffs, men nu finns det en site som nätet som har vad jag anser stulit min metod att lista tvtablåer." Vilken sida syftar du på? (PM eller mail om du inte vill länka här, kanske...)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-15, 22:10 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Fortsatt OT:
Pontus: De flesta av de ideer som du har finns redan implementerade på: http://k76.ryd.student.liu.se/tv/favoriter.cgi
och är den sidan inte helt perfekt så finns även källkoden för nedladdning (länk finns på sian!).
Väldigt intressant, öpen källkod och hela skiten. Blir sugen på att göra något eget av källkoden...
Självklart måste man först få reda på om hela kalaset är lagligt. Av "oberoende" experter här på WN. Så vad säger ni???

Citat:
WN: citat: "Jepp jobbigt när folk snor rakt av, har tidigare varit förhållandevis förskonad från rippoffs, men nu finns det en site som nätet som har vad jag anser stulit min metod att lista tvtablåer." Vilken sida syftar du på? (PM eller mail om du inte vill länka här, kanske...)
Vill också veta vilken sida det är.
pontus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-06-30, 18:02 #10
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Till pikkenix, pontus m.fl:

Sms-tjänsten som diskuterats i tråden är nu live ;)

Den återfinns på www.tv.nu & en demo kan ses genom att klicka här.

Mvh, Tobias
Tobbe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017