FAQ |
Kalender |
2003-06-15, 00:56 | #1 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Hur som helst så har jag och dm.se nu kommit överens och skrivit ett avtal som vi båda vinner på, vid sidan av det avtalet har dm.se lovat att hans programmerare skall hjälpa mej att programmera om tv.nu för min räkning när han ändå är igång, utfallet av det kommer bli det jag velat göra med tv.nu men inte kunnat. Iom det så kommer tv.nu frångå de programspråk jag kan koda så nu är det på allvar, kosta vad det kosta vill! Ser det en kul grej och som en test på vad push sms kan ge, plus att jag gissar att jag nu kan erbjuda mina besökare en totallösning anpassad precis efter behov. Vet att många hittat hit via www.tv.nu så om ni saknar några funktioner eller har sett några smarta funktioner på nån annan site kan ni väl posta här eller maila mej. En av funktionerna kommer bli en test på om sveriges surfare är villiga att betala x antal kr för att få en site helt bannerfri, spännade! WN
2003-06-15, 01:57 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant det här med tv.nus ombyggnad.
Håll oss gärna uppdateade när det väl kommer igång om hur gensvaret blir. En sak som jag gärna skulle se på någon tablåsida är möjligheten att få SMS utskickade säg 30 minuter innan ett program som man valt för att inte missa det. Ofta har man tänkt se ett program, sätter sig vid datorn eller gör någon annan syssla, man kommer mitt i programmet på att man skulle se det och då är det för sent... skulle man få ett SMS 10-30 minuter innan programmet får man en reminder om det eftersom man ändå nästan alltid har mobilen på sig eller liggandes bredvid sig. Men vet inte hur det går till riktigt med betalning osv. med sånt här men vore en funktion jag gärna skulle vilja se. |
||
Svara med citat |
2003-06-15, 02:02 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Att betala för att använda hela tjänsten är en dålig idé. Men för SMS tjänster, ja varför inte?
|
||
Svara med citat |
2003-06-15, 02:08 | #4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Det är för att implementera just denna funktion dm.se & p6 har valt att skriva ett exlusivt avtal om att skriva om hela tv.nu allt detta skall dm.se fixa ... detta kommer kräva användar konton osv ... det är där jag valt att köpa in mej och be dm.se skriva de funktion som önskas i övrigt! <!--QuoteBegin--Alexander@Jun 14 2003, 11:02 PM Att betala för att använda hela tjänsten är en dålig idé. Men för SMS tjänster, ja varför inte? [/quote] Att ta betalt för grundtjänsten vore inte smart, däremot finns det bra tjänster på internet jag skulle kunna tänka mej att premunera på för låt säga 15 kr i månaden om jag slapp reklam, om nu lösningen är ett sms bort så varför skall inte jag vara den som kan testa om sverige oxå kan tänka sig det. Alla som inte ser värdet i att ha tv.nu reklamfritt kommer att kunna köra på precis som nu men det är en bra test då över 1% av sveriges totala befolkning (med eller utan dator) besöker denna sidan vissa dagar. WN
2003-06-15, 15:16 | #5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
- Att ha sin egen tv tablå vore inte häller helt dumt. Där man kan lägga till enstaka program eller programserier(som går t.ex. varje dag.). - Något annat som vore toppen vore om man kan lägga till filmer och serier(+egna anteckningar) för att få ett medelande när/om de kommer. Tänker då på senariet när man bara ser några minuter av en jätte-bra film. Sedan tänker man något i stil med "Jag ser den nästa gång" och när nästa gång är har man glömt att filmen var bra och att man skulle se den. - Att kunna få info om filmerna under titeln(istället för popuplänk) vore toppen för utskrift. Så bör man där kunna välja vilka kanaler man vill ha på en sida, hur mycket info om filmerna/serien, ect. För utskrift, som sagt. Man kanske inte vill springa till datorn hela kvällen.... Detta är bara några ideer. Sugen på fler (ogenomförbara!?) ideer!? |
||
Svara med citat |
2003-06-15, 16:05 | #6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker tråden verkar handla om något helt annat än från början men vadå...?
Funktioner som skulle vara bra är att om man t ex klickade på en länk så kom det infot just under den länken (det är genomförbart). |
|||
Svara med citat |
2003-06-15, 18:00 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2003-06-15, 21:23 | #8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fortsatt OT:
Pontus: De flesta av de ideer som du har finns redan implementerade på: http://k76.ryd.student.liu.se/tv/favoriter.cgi och är den sidan inte helt perfekt så finns även källkoden för nedladdning (länk finns på sian!). WN: citat: "Jepp jobbigt när folk snor rakt av, har tidigare varit förhållandevis förskonad från rippoffs, men nu finns det en site som nätet som har vad jag anser stulit min metod att lista tvtablåer." Vilken sida syftar du på? (PM eller mail om du inte vill länka här, kanske...) |
||
Svara med citat |
2003-06-15, 22:10 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Självklart måste man först få reda på om hela kalaset är lagligt. Av "oberoende" experter här på WN. Så vad säger ni??? Citat:
|
||
Svara med citat |
2003-06-30, 18:02 | #10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|