FAQ |
Kalender |
2007-02-13, 02:19 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det svenska webhotell som tillåter trackers? och vilka?
|
||
Svara med citat |
2007-02-13, 02:23 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Sedan när det börjar bli en del belastning så är det inte alls bra, börjar du få massa tusen användare kräver du flera dedikerade servrar för det. Fast små tracker är inga problem köra på webbhotell eller ha som kunder av egen erfarenhet. Men så fort det börjar bli större så belastar det riktigt mycket. Det du bör tänka på att ha en plan att ha råd med VPS eller dedikerade servrar om det blir populär. |
||
Svara med citat |
2007-02-13, 03:00 | #3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för ett snabbt svar. Än så länge är trackern liten. Är en liten unik idé med den och räknar med att den kommer växa till sig rätt stort, och sker det så skaffar jag givetvis egen server.
Jag sitter just nu på ett webhotell och testar min tracker men det fungerar inte så bra med att få peers att connecta till varandra, men connecta till trackern kan man. Har läst lite om detta men inte hittat nåt bra konkret svar, läste något om fopen() och fsockopen. Kan detta vara ett problem och har det med mitt webhotell att göra? Någon som besitter lite information som kan hjälpa mig? |
||
Svara med citat |
2007-02-13, 15:21 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
PHPtracker brukar snabbt dra alldeles för mycket för delad hostning, så det är åtminstone en egen server som gäller om du ska köra det.
|
||
Svara med citat |
2007-08-04, 14:53 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Du kan använda en annan backend. t.ex xbtt (http://xbtt.sourceforge.net/tracker/). Då behöver du dock shellkonto. Men den tar inte lika mycket kraft som en PHP announce.
|
||
Svara med citat |
2007-08-04, 17:27 | #6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
De flesta kända och stora trackers använder i någon form av Torrentbits source code. Den hittar du här:
http://www.xs4all.nl/~zjuul/ Och som webbhotell/serverhotell rekommenderas PRQ.se. Anakata (som redan har svarat i tråden) är ju känd som en av grundarna av The Pirate Bay. Dessutom ligger sidor som SweBits.org hos PRQ. |
|||
Svara med citat |
2007-08-16, 18:31 | #7 | ||
|
|||
Nykomling
|
yupp go for prq.se
absolut det bästa valet om du vill vara på den säkra sidan ;p |
||
Svara med citat |
2007-08-17, 01:05 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten fråga som är relaterad. Inte för att jag någonsin har tänkt ha en tracker men hur "stor" skulle en tracker kunna vara för att kunna platsa i en delad miljö på ett vanligt webbhotell. Låt säga att man vill torrenta demos freeware osv. dylikt.
Vad jag förstår är det väl inte bandbredd ett problem i första hand. och "skrapningarna" och peerlistorna går väl att göra mer eller mindra statiska. alltså återstår gränsnittet för andvändarna som nästan alla tracker andvänder sig av som gör mycket databasfrågor. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|