FAQ |
Kalender |
2009-05-24, 16:24 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag skulle behöva lite tips om hur jag kan ta reda på lite mer uppgifter om ett företag. Jag har orgnummer (enskild firma) men problemet är att på bolagsverket finns inget företag registrerat på nummert. En sökning på allabolag så får jag bara upp personens namn samt uppgift om att dom har f-skatt. Omsättningen är 0. Jag vet dock att de omsätter iallfall minst 500k eller mer. Verkar vara lite fuffens för jag hittar inget om dem. Om man är registrerad för F-skatt och har en verksamhet som är igång så borde man väl ha ett registrerat bolag hos bolagsverket. |
||
Svara med citat |
2009-05-24, 16:29 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du behöver inte ha ett namn registrerat hos bolagsverket för att ha EF.
Ta kontakt med skatteverket så får du alla offentliga uppgifter om personen ifråga, eller ta en kreditupplysning via något företag. Edit: stavfel |
|||
Svara med citat |
2009-05-24, 16:33 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Aha det förklarar ju en del. Tackar.
Lite märkligt att de enligt allabolag omsätter 0. Företaget har funnits i 3 år så det borde finnas uppgifter. Ska kolla med ett kreditupplysningsföretag |
||
Svara med citat |
2009-05-24, 17:30 | #4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Omsättning är endast offentlig uppgift på aktiebolag.
De gånger du kan se omsättning i ett intervall på andra bolagsformer är det uträknat på hur mycket skatt eller moms de betalat. |
||
Svara med citat |
2009-05-28, 19:56 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skaffa ett konto på Ratsit så kan du ta upplysning snabbt och lätt. Använder det i princip varje gång jag ska göra affär med en ny affärspartner.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|