FAQ |
Kalender |
2005-01-27, 11:34 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej
Har en kund som skall sälja och där många kanske är under 18 år. Vad gäller ? Vad skall man tänka på? Bästa sätt att ta betalt på i detta fall? Alla goda råd välkomna Martin |
||
Svara med citat |
2005-01-27, 12:04 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
sms-betalning skulle väl jag gissa på som ett av alternativen.
Finns det ngn ungdom som inte har mobil..... Men, du bör också tänka på andra alternativ så man inte låser besökaren vid ett betalningsalternativ bara. /Jonas |
|||
Svara med citat |
2005-01-27, 12:41 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vilken prisklass du hade tänkt dig kan vara rätt intressant
Det där systemet med "paynova-plånboken" tror jag har floppat totalt, lunar körde nån kampanj med det. Jag tror på telefonbetalning, har kikat på telefix's prislistor och de ger högre provision än vad de sms-alternativ jag hittat ger. |
|||
Svara med citat |
2005-01-27, 12:49 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ungdomar under 18 får inte betala med telefon utan att ha tillstånd av den som står på telefonen
Det hela beror på vad det är man ska sälja |
||
Svara med citat |
2005-01-27, 13:44 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Vad gäller telefix så är det de sämsta utbetalningarna jag har sett hitentills på betalsamtal? De gör en "fuling" och specar inkl. moms till privatperson, trots att moms aldrig utbetalas till privatperson. Likaså till företag med inkl. moms, faktiska 52kr ex moms på ett 100kr-samtal betalas ut, t o m vi som inte jobbar med betalsamtal kan erbjuda bättre deal än så.. Paynova är precis som du skriver en flopp, se gärna mina tidigare synpunkter på Paynova (i tråden ang. Paynova-SMS) som nu har fallit in då de om jag inte minns rätt gick ut med emission i mitten av Januari... well well, håll er borta från aktien iallafall Jag skulle hålla mig till betalsamtal & PSMS om jag hade riktat mig till den målgruppen. Självklart kan man även komplettera med internetbank, bankgiro osv, men vågar inte direkt påstå att det skulle inbringa några pengar..
2005-01-27, 13:46 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2005-01-27, 17:19 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag vet inte/minns inte hur det slutade med samport/telluspay men vad jag förstått så var det ett väldigt strul att få rätvisa på saken och att det var någon form av "vakum" i lagarna h34r: |
|||
Svara med citat |
2005-01-27, 17:50 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är inte Samport som ska kräva föräldrarna på pengarna, det är Telia som ska göra det (om vi talar om betalsamtal), bl a det du betalar dina % till.. Dock så är det innehållsleverantören som tar kreditrisken (i detta fall förmodligen samport, är dock osäker på huruvida de har egen teknik för betalsamtal.. iaf inte senaste gången jag kollade, då är det deras partner som har avtalen mot Telia som de aldrig fått ut pengarna från?).
Hade varit intressant att kunna sätta sig in mer i ärendet kring telluspay/samport dock, så överdrivet mycket pengar kan det inte ha handlat om så de borde ha betalt deras klient och tagit kostnaden från deras commision för att hålla kunderna nöjda...?
Svara |
|
|