FAQ |
Kalender |
2010-07-11, 05:49 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Sitter i ett land i asien och där är allt som har med porr/erotik förbjudet och de kan mycket väl beslagta din dator och kolla om du kollat på porr osv.Mitt problem är att jag nyligen börjat driva en sexshop/sexleksaker i Sverige då men kvittar för dem här.Så vill då varje dag delita alla spår var jag varit.HAr i internet options men det räcker väl inte?Finns det spår kvar i hård disken?Hur kan jag verkligen blåsa alla spår enkelt varje dag så jag slipper betala böter eller ännu värre. |
||
Svara med citat |
2010-07-11, 06:36 | #2 | |||
|
||||
Medlem
|
Du skulle ju kunna göra så att du bootar din dator med en linux live-cd varje gång du vill göra saker du inte vill att myndigheter ska kunna hitta spår av. Alternativt så har du ju privat surf i IE 8(?), chrome och säkert i firefox och opera också.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 11:27 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta är ju mer tidkrävande men om du kan ju skapa en virtuell maskin som du använder för att surfa på: klonar -> surfar -> raderar (klon).
|
||
Svara med citat |
2010-07-11, 13:17 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ladda ner Google Chrome som någon nämnde ovan och öppna upp ett inkognito-fönster. Då sparas ingenting.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 14:06 | #5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 14:27 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Hallo
Tackar där hade vi några bra lösningar,crome och hidemyass är lysande kombo.Tackar än en gång. |
||
Svara med citat |
2010-07-11, 14:42 | #7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Proxy' som Hiload och Hideonline är dock dubbelt så snabba som Hidemyass. Rekommenderar någon utav dem, två guldkorn.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 14:54 | #8 | ||
|
|||
Administratör
|
Om de faktiskt vill övervaka din trafik så hjälper inte dessa gratis proxys alls. Även om du aktiverar krypterad URL så är det normalt en väldigt enkel tvåvägskryptering (om ens det). En riktig VPN med all trafik krypterad är isåfall vad du behöver. Se t ex OpenVPN.
Utövar staten censur kräver de förmodligen loggar och övervakning hos internetleverantörerna och kan till och med i efterhand kolla över din trafik. Gällande incognito-fönster med Chrome har du samma funktion i både Firefox och Internet Explorer (och förmodligen fler) benämnd private surfing har jag för mig.
2010-07-11, 14:56 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Webbläsarnas private mode räcker inte eftersom DNS-uppslagen fortfarande cachas på datorn. Visst kan man tömma cachen men det är lite av en PITA att behöva komma ihåg en sån sak.
|
|||
Svara med citat |
2010-07-11, 16:37 | #10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag brukar använda http://www.sandboxie.com/
Iofs kan ju trafiken från och till datorn kontrolleras. Men så länge man deletar "sandboxen" så blir iallafall datorn fri från allt man gjorde "sandboxat". Går även att köra program som man är osäker på med detta. Så att inte skräp sprids på datorn. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|