FAQ |
Kalender |
2004-05-19, 21:25 | #1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Verkar som intresset för .nu domäner numera är helt dött.
Är det priset som får folk att inte regga dem eller är .se mest intressant numera ? Så många bra keyword .nu domäner blir fria hela tiden utan att någon snappar upp dem. |
||
Svara med citat |
2004-05-19, 21:42 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Priset är nog det som avskräcker.. jag köper hellre 10 .com-domäner för att driva trafik till någon site än 1 .nu
Jag föredrar även .com/.se före .nu
2004-05-19, 21:50 | #3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan nämna att sedan reglerna lättades upp för .se-domänerna har intresset för.nu-domänerna rasat. Antal bud har minskat avsevärt, och även storleken på beloppen har rasat. Tidigare fick vi in en hel del höga bud på nu-domänerna, men efter nyårsskiftet har vi inte fått in ett bud på över 5000 kr på en nu-domän.
|
||
Svara med citat |
2004-05-19, 23:21 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror också att priset har en stor betydelse.
En .com domän får man för 60 kr och en .se för 200 kr. Både dessa känns ju även seriösare. Priset måste nog halveras (minst) för att man skulle vilja köpa .nu. |
||
Svara med citat |
2004-05-20, 00:09 | #5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Själv har jag fått erbjudande på 10k för en .nu i år, men det är en bra keyword domän alla språk.
Men jag tror att det är priset som avskräcker folk att regga dem, tror på en sänkning osv snart. Det blir det tvunga att göra, eller nunames har ju redan sänkt sina priser så de ligger på samma pris som alla ÅF. |
||
Svara med citat |
2004-05-20, 00:20 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tror inte det är priset som gör det, skulle t.ex com-domäner gå upp i pris och kosta lika mycket så skulle jag föredra .com ändå. Man vill (jag iaf) i första hand ha .com oftast, i andra hand .se och sen .nu ifall de andra inte är lediga. I vissa fall så kan .se gå i första hand tillomed.
.com och .se känns dessutom oftast lite seriösare även om .nu inte alls behöver va oseriöst. Dessutom tror jag om man tänker ur type-in synpunkt att folk först testar .com. Men att det är krångligare att administrera en .nu domän gör ju inte saken bättre heller. |
|||
Svara med citat |
2004-05-20, 01:02 | #7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Skulle gissa att .nu förlorar en del just på att man normalt måste registrera för 2 år i taget (undantaget vid auktion). Däremot får du ju faktiskt "bara" ungefär 6 .com ist för 1 .nu om man ska jämföra priserna rättvist.
Med tanke på att man kan hitta riktigt bra keywords där och .nu även fungerar bättre internationellt än t.ex. .se så föredrar jag en bra .nu framför en dålig .se Detta självklart sagt med reservation till vilken målgrupp man är ute efter. Vid en jämförelse rakt av för svensk målgrupp föredrar jag dock .se. Har fått flera av mina .nu-domäner internationellt värderade till många gånger inköpspriset så att värdet skulle vara helt i bott är inget jag märkt och tror därför inte riktigt på det. .nu ligger självklart lägre i värde nu än då .se hade hårdare regler. Värt nämnas är väl att enligt mina erfarenheter så värderas .se för övrigt väääldigt lågt internationellt. Citat:
Citat:
Svara med citat |
2004-06-10, 11:32 | #8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kanske inte bara priset spelar roll?
Långsökt teori nummer 1: Nyheterna rapporterade att ön Niue utanför Nya Zeeland som egentligen 'borde' ha toppdomänen .nu nästan ödelades helt av cyklonen Heta. Någon mindre vetande kanske fick för sig att det var där alla .nu-domäner höll hus och blåste bort med cyklonen = blåst på pengarna för domänen. :lol: |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|