FAQ |
Kalender |
2006-06-12, 19:56 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har haft en S-ATA hdd med ett pci kontrollkort till det eftersom jag ej har s-ata på moderkortet.
Hdden har strulat med att den hittats och ibland skrivfel mm.. men sedan har det fungerat bra bitvis så jag har levt med detta. Nu köpte jag en ny S-ATA hdd och då hittar den ibland inte båda hddarna men när den gör det och jag drar över filer till den så stannar datornt till rätt som det, alltså helt stelnar, går ej att röra musen mm. Ibland loggas MSN ut mm. Någon som varit med om detta? Den första S-ATA hdden jag köpte är en Maxtor och den andra en Seagate. Jag trodde det var kontrollkortet så har fått bytit det men datorn hänger sig när jag drar över stora filer... En sak jag kom på var om det är så att hdden drar mer ström när man för över filer och den jobbar så att det kan vara Elagregatet eller någe sånt som strular. men vet inte så är det någon som har haft liknande fel? |
|||
Svara med citat |
2006-06-12, 20:19 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur många watt är ditt nätagg på? Dock beror det ju på hur den övriga maskinvaran ser ut med och vad dom drar för ström,
Testa koppla ur cd/dvd spelaren och se om det hjälper. |
|||
Svara med citat |
2006-06-12, 20:47 | #3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte lösningen säkert men på IDE diskar kan t ex windows 2000 lägga sig i PIOmode så går all info via cpun istället för DMA (direct memory access)
|
||
Svara med citat |
2006-06-12, 21:04 | #4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är inte så att du har blandat SATA med SATA2? Sen kan vissa SATA-kort vara rent usla tyvärr. Jag har råkat ut för SiL-chip som är alldeles för värmekänsliga bl.a.
|
|||
Svara med citat |
2006-06-13, 02:45 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Watt inom datortermer är fanimej samma som Watt inom Stereo, finns fööör många "OBSN-Watt"... (Om Blixten Slår Ner-Watt). |
|||
Svara med citat |
2006-06-21, 11:43 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har samma problem på mina S-ATA diskar med kontroller kort, men även på en som sitter direkt mot modermodemkortet( ), vars kollar man med PIOmode, inte hört sett de, hade ju win2k förut o uppgraderat till XP, kanske inte fixat sig självt..
Om nån kommer på en lösning PMa gärna mig också.. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|