FAQ |
Kalender |
2017-07-22, 13:05 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag sitter och kodar css på hemsidan, alltid bökigt.
http://www.nordicposters.se/filmaffi...+Disney+(1985)) Det finns två sorters <div>, en stor till vänster och flera ex av en liten. Texten "Andra posters du kanske gillar:" är en <h3>. Jag skulle vilja att den kom själv på egen rad bland de små, som om den inleddes med ett radbyte, och alla små divs efter den kom sedan under den. Fast <h3> ska fortfarande vara till höger om den stora <div>. Så det går inte med "h3 display:block;clear:left;" för då kommer den under den stora. Och "clear:right" på den lilla <div> precis till vänster om <h3> gör ingenting, jag vet inte varför. Jag kan inte heller göra en egen container runt de små till höger om den stora, för då blir det inget flow av den sista lilla <div> ner under den stora <div>. Något bra tips? Senast redigerad av Thomas E den 2017-07-22 klockan 13:07 |
||
Svara med citat |
2017-07-22, 22:15 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2017-07-23, 04:19 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Precis som Syke skrev ska du göra.
Såhär blev resultatet när jag gjorde som Syke skrev: https://gyazo.com/b1b6f4158ff5c1a5a87b2111614bbc79 |
||
Svara med citat |
2017-07-24, 01:43 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ser bra ut. Men vad händer om du minskar bredden på browsern så att minst en liten <div> hamnar efter/under den stora? Jag vill ha den rakt under den stora, inte till höger-under den.
På andra sidor kan det vara minst 25 små divs, så de måste ha en flow ner under den stora. |
||
Svara med citat |
2017-07-25, 21:51 | #5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag laborerade lite vidare. Jag löste problemet (?) genom att lägga till en tom div, göra float:right på den så den la sig längst till höger. Sedan göra ytterligare en tom div som gör clear:right, som puttar ner sig ett snäpp tack vare den tomma diven till höger. Det ger radbytet jag vill ha.
<div class="inposter" style="float:right;width:0px;"></div><div style="clear:right;"></div> Någon som ser ett läge när detta inte fungerar? Eller har en bättre lösning, utan dummy-divs? |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|