FAQ |
Kalender |
2006-08-08, 18:17 | #1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Blev riktigt førvånad nær jag kollade på referrals till min sida. Såg vad folk gjort før søkningar och mærkte att jag placerar mig långt høgre på om man skrivet mitt søkord "Søkord" æn "søkord".
Titeln består av "Søkord" och då kan jag ju førstå att google placerar "Søkord" høgre æn "søkord". Men det hela ær vældigt konstigt eftersom "søkord" ær precis lika relevant som "Søkord". Hoppas ni førstod. |
|||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:34 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för mig att om du söker på "Sökord" med versal, eller använder ett ord med versaler i en längre sökfras, så söker Google på den exakt den kombinationen av gemener och versaler i första hand. Använder du enbart gemener gör Google ingen skillnad på versaler och gemener i sökningen.
Sökningen blir helt enkelt mer exakt om du använder dig av versaler. |
||
Svara med citat |
2006-08-08, 18:47 | #3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hehe jo, det førstår jag.
Men det jag tycker ær konstigt att man inte værderar "Søkord" lika mycket som "søkord". Det ger inte ett rættvist søkresultat. |
|||
Svara med citat |
2006-08-08, 19:01 | #4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Enligt Google så gör de ingen skillnad:
"Google-sökningar är inte känsliga för stora eller små bokstäver. Alla bokstäver tolkas som gemener. Till exempel, sökningar på ordet "google","GOOGLE" och "GoOgLe" kommer att generera samma sökresultat." http://www.google.se/intl/sv_ALL/help/basics.html |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|