FAQ |
Kalender |
2014-04-01, 21:19 | #1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Såväl Konsumentverket som Finansinspektionen har fått in klagomål på Klarna och Konsumentverket granskar just nu bolagets affärsmetoder:
http://www.svd.se/naringsliv/bransch...or_3420828.svd
2014-04-02, 12:37 | #2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Inte förvånad, råkade missa en faktura på kattleksakerna. Då märkte jag att de inte var seriösa. Trots att jag betalade in allt inkl ränta. Så är jag nu skyldig dem "Vi saknar fortfarande: -0.24 " när det är jag som ska ha pengar av dem. Undra om jag får ränta på de 24 öre jag har betalt för mycket?
|
|||
Svara med citat |
2014-04-02, 13:16 | #3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hyffsat seriöst företag med bra kundtjänst. Dock finns det två saker som är riktigt dåligt:
1. Man gör reklam på fakturan för delbetalning. Extremt oetiskt och förvirrande för många kunder. 2. I deras nya kassa, så lyfter man faktura och man håller andra betalningsmetoder i bakgrunden för att folk inte skall välja dessa. Dessutom går fakturan per e-post, vilket inte är en säker leveransmetod. E-handlare verkar inte kunna skriva ut fakturorna i nya gränssnittet och skicka ut de i paketet som man gjort innan. Man har väl räknat på det och insett att om man skickar de per e-post så lär vissa glömma de eller inte få de och då kan man dra in förseningsavgifter. |
||
Svara med citat |
2014-04-02, 15:23 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sedan handlar det också om att får man förseningsavgifter och liknande så blir kunden negativ till nätbutiken eller tjänster som köps med betallösningen Klarna. På samma sätt där banker av middtag dragit samma belopp 2 gånget så är det butiken som får ta kritiken.
Vet inte om de har någon funktion kring att få en sms påminnelse på fakturor som enbart sänds via e-post. |
|||
Svara med citat |
2014-04-03, 12:14 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lite mer i ämnet:
http://www.svd.se/naringsliv/kritike...54.svd?sidan=5 http://borsforum.svd.se/topic/1648-k...er-reaktioner/
2014-04-03, 12:32 | #6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Snyggt gjort av Sebastian att svara på frågorna/anklagelserna i länk nr 2.
Jag är dock en av de som verkligen råkat illa ut av klarna. Det man såg på sidan under varukorgen samt all fakta om betalningen stämde absolut inte med fakturorna som jag fick hem. När jag kontaktade KLARNA så blev jag i stort sett idiotförklarad. Jag undviker att handla från ställen som använder KLARNA om jag ska köpa något på avbetalning (vilket förvisso händer sällan). |
||
Svara med citat |
2014-04-03, 14:33 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Har både sålt och handlat med Klarna. Klockrent företag i mina ögon! Bra service och inga problem att t.ex. ta bort påminnelseavgifter.
|
||
Svara med citat |
2014-04-05, 18:58 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Svara |
|
|