FAQ |
Kalender |
2009-03-16, 00:59 | #1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tja, jag har en tjänst där jag skulle vilja testa en sak. Vill kunna poppa upp ett "dagens erbjudande" för att se hur mycket jag ökar i försäljning just den dagen. Erbjudandet kommer vara så bra att många borde nappa på det.
Nu vill jag inte använda det vanliga sättet med java där mam poppar upp en sida. Skulle vilja ha något snyggare, nåt i stil med Lightbox för bilder (tror det heter så) Min sajt är kodad i ASP, och jag skulle vilja lägga koden i header så att det poppas upp på alla sidor, bra om de bara visas en gång per IP så man slipper den varje gång man laddar om en sida. Finns det något sånt färdigt att lägga in på sidan? Jag skulle kunna utforma popupen som en bild, men tror inte det går att poppa upp det automatiskt samt att visa det bara en gång per besökare Tacksam för alla förslag. |
|||
Svara med citat |
2009-03-16, 01:43 | #2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Med lite serverkod kan du väl kolla om ip finns i t.ex en databas och om inte så lägg till den kod som skickar ut popupen. jquery är fint
|
||
Svara med citat |
2009-03-16, 04:09 | #3 | ||
|
|||
|
Testa Cookies? Popupen sätter en cookie. Finns inte cookie så poppa upp rutan.
taz exempel fungerar bäst om alla har statiska ip, men alla har inte det. |
||
Svara med citat |
2009-03-16, 04:11 | #4 | |||
|
||||
|
Tack för era svar, ska testa lite olika och det med cookies fungerar nog bäst för mig.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|