FAQ |
Kalender |
2012-05-13, 10:59 | #1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Jag tänkte ägna sommaren åt att starta upp något nytt projekt, bygga en sida åt min frilans-webfirma m.m. Pluggar i vanliga fall min master i Software Engineering. Kom på idén att det skulle vara kul att åka utomlands någonstans och jobba med detta. Inte hela tiden då men kanske 1 månad (har ju kvinnan här hemma ). Har ni några tips på vart man kan åka? Gärna där det är skapligt varmt så man kan bada och sola oxå om man har lite tid över. Vad kan man tänka sig att man behöver spendera på en sådan tripp? Någon som gjort nåt liknande? |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 12:09 | #2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det för att vara på en annan plats (lugnt och ostört) eller är det för att du vill få ut något (inspiration, träffa folk ...)?
Har för divers projekt åkt till bl a Portugal för att få lugn och ro. Dock inte på högsommaren för då tycker jag där är för varmt. |
|||
Svara med citat |
2012-05-13, 13:28 | #3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är väl främst lugn och ro och miljöombyte. Vilket i sin tur kan ge inspiration
|
||
Svara med citat |
2012-05-13, 13:39 | #4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte Malta? Varmt klimat utan något regn under sommaren.
|
||
Svara med citat |
2012-05-13, 13:45 | #5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
Svara med citat |
2012-05-13, 14:02 | #6 | ||
|
|||
|
Citat:
Lägenhet kostar från 300-800EUR beroende på var du vill bo, nu är jag osäker på hur mycket extra det blir om man bara vill hyra korttid. Jag betalar 675 för min 4:a per månad, 2 balkonger, 2 badrum, 2 sovrum, 1 arbetsrum, 1 litet tvättrum, stort kök/vardagsrum. Då har jag runt 50 meter till strandpromenaden och havet, sedan 1-10 min till 2 stora köpcenter och runt några 100 tals butiker/pub/restauranger. Mat kostar runt som i Sverige, vissa saker billigare vissa lite dyrare. Men beror helt på var du handlar. Finns faktiskt Lidl här med även om jag aldrig varit där, sedan finns det alltid lokalproducerat och färsk frukt och liknande som säljs från lastbilar mellan husen. Sedan finns ju även färsk fisk och sådant här med då det finns fiskebyar och många som fiskar i landet. Sedan kostar en svartkaffe här nere mellan 1.3-1.7EUR ute vilket är billigare mot Sverige exempelvis. Momsen är bara 18% så gör att du tjänar delvis på handla vissa saker här. |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 14:28 | #7 | ||
|
|||
|
Sedan om du kollar på klimattabellen längre ner på
http://maltaweather.com/climate.shtml Så ser du att vinter månaderna på Malta nästan är samma som Svensk sommar :P Så är även varmt om man inte åker precis under sommarmånaderna. Sedan kan man tillägga att solen här nere är inte samma sol som i Sverige, i Sverige har ett UV index på 4-7 som högsta under sommaren. Vi har UV index här på 8-9 som redan varit några månader. Senast redigerad av patrikweb den 2012-05-13 klockan 14:32 |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 15:03 | #8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Lugn och ro? Någon mindre ort uppe i Alperna? Väljer du en turistort vid Medelhavet så blir det kanske inte så mycket lugn och ro
2012-05-13, 17:35 | #9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vet in hur Grekland står sig i konkurrensen. Men de torde ha attraktiva priser...
Dessutom i akut behov av turism. Hela Grekland är inte Pinia Colada till 5 på morgonen... *** Tips från min granne: Passa dig för Turkiet! Grannen hade poolfester på hotellet till 3-4 på natten och sen satte böneutroparna i gång kl. 5. Dom tyckte det var JÄTTESKÖNT att komma hem och vila upp sig efter semestern...!! Sånt kan du ju kolla innan. Det finns många fina platser i Sverige med. Men det kanske inte är aktuellt? Norrland kan vara rätt fin. Pite Havsbad? Varit där? Norrland om sommaren är faktiskt rätt exotiskt...!! :-) Sen slipper du roaming och annan skit... Kan ju kosta på en del om du ska vara produktiv en hel månad...! Du har väl mobilt bredband!? |
||
Svara med citat |
2012-05-13, 17:37 | #10 | ||
|
|||
|
Citat:
Vill man inte sola på balkongen går det ju gå ner till stranden och sätta sig i lugn och ro, ta sig en glass, kall öl och och kyla sig då och då i havet. Så du kan ta det lungt lika mycket som du kan vara ute och supa i 18 timmar. |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|