FAQ |
Kalender |
2009-07-20, 12:59 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag har nyligen (2 månadersen) byggt om min sida www. m a r k e t s h a r k .se och har fått ett problem på vägen när Google har indexerat min sida. Söker man på Google.se efter meningen "tjäna pengar" så har min sida gått från 1-3 till 4-6 plats på denna sökningen. När jag sedan kollar "Cachad" i Google ( http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=se) så har den inte indexerat sökmeningen "tjäna pengar" på sidan. Utan indexerat ord som "på" och "t" på sidan egentligen borde vara "tjäna pengar". - Har även samma problem på domänen (p o s t m a r k n a d s f o r i n g.se) på sökordet "e-postmarknadsföring" Google har inte indexerat det sökordet på sidan. Båda dessa sidorna är byggda i Frontpage 2003 och är dem ända sidorna som jag byggt med detta programmet. Har inte stött på detta tidigare och tänkte om någon annan har erfarenhet av detta? //Pierre |
||
Svara med citat |
2009-07-20, 13:36 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://validator.w3.org/check?uri=http://w...marketshark.se/
Där kan du ha en del anledningar. BOM markeringen kanske skall bort då detta är fixat i senare versioner av IIS. |
||
Svara med citat |
2009-07-20, 14:31 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har du eller någon annan någon aning om vilken av dessa ERRORS som kan skada Google indexeringen? För jag vet inte själv... //Pierre |
||
Svara med citat |
2009-07-20, 15:51 | #4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Försök bli av med så gott som alla felen, det är ju en salig röra helt enkelt och det anses negativt bland folk som jobbar ned SEO att sidan inte ens är närheten av att validera.
|
|||
Svara med citat |
2009-07-20, 18:36 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mycket märkligt. Jag har aldrig sett något liknande.
Spontant så skulle jag säga att det är någonting hos Google som orsakar felet. Nu har jag inte tittat igenom din källkod, men det brukar inte spela någon större roll om en sida validerar eller inte ur seo-perspektiv. Oavsett vilket ord man söker på så har Google cacheat och highlightat ordet "på". Jag har svårt att se hur det skulle kunna ha med din kod att göra. Jag tror att problemet kommer att försvinna av sig självt om du väntar i en månad eller två. Jag tror inte att detta påverkar din ranking negativt. Tillsvidare så kan du ju i alla fall städa upp i koden. Även om det inte hjälper din seo så lär det göra nytta på annat håll. |
|||
Svara med citat |
2009-07-20, 19:03 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2009-07-21, 01:47 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har kollat runt en del på utländska forum och där står det ungefär lika dant som här. Så det ordnar sig nog //Pierre |
||
Svara med citat |
2009-10-01, 11:41 | #8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har nu tagit bort en hel del ERRORS på marketshark.se! Men jag får inte bukt på de 4 sista! Någon som har förslag på vad jag ska göra?
w3.org hittar exemeplvis detta felet: </body> och vill att jag ska ändra till <body/> Jag har redan provat detta och då blir det 5 fel... :/ Någon som kan hjälpa med de 4 sista felen så jag kan validera sidan korrekt? P.S Vad ska jag göra åt varningen som finns på sidan (Byte-Order Mark found in UTF-8 File.)? Mvh Pierre |
||
Svara med citat |
2009-10-01, 13:39 | #9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har glömt stänga en div, förmodligen den med id wrapper. Så bara lägg til </div> innan </body>
|
|||
Svara med citat |
2009-10-01, 17:37 | #10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|