FAQ |
Kalender |
2004-09-02, 14:48 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en fråga angående Google Adsense, vad är bäst:
20 000 visningar med 150 klick eller 10 000 visningar med 150 klick? |
||
Svara med citat |
2004-09-02, 15:33 | #2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Man får betalt per klick och inget annat från AdSense. Vad gäller intäkten så blir den precis densamma i dina två alternativ (förutsatt att det är samma annonser som har klickats på). Sen vet inte jag om du sätter en ära i en hög click-through-rate, i så fall känns väl det senare alternativet bäst för dig. En tanke är ändå att det första alternativet, fler visningar, har större potensial att ge fler klick framöver. Nya annonsörer kommer ju till undan för undan och har du då fler visningar så bör ju nya annonsörer visas mer vilket kan ge en del extra klick. Det brukar ju vara så att när det dyker upp en ny annons som besökarna aldrig har sett förut är dom lite mer "klickbenägna".
2004-09-02, 17:16 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2004-09-02, 19:27 | #4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Så det var så du tänkte i alternativen, lika många besökare men dubbelt så många annonser på sidan? OK, det är ju förstås den eviga frågan. Hur många annonser "tål" besökarna av en sida. Jag tror att det är väldigt olika beroende på hur dan sida man har, och vilken sorts besökare man har. Ju mer seriös och allvarligt menad en sida är desto försiktigare måste man nog vara med antal och storlek på annonserna. Men helt klart är det så att AdSense textannonser accepteras mycket bättre av seriösa besökare än vad blinkande banners gör. För att återgå till "sämre" och "bättre". Med det menar vi ju lägre eller högre CPC. Men en viss besökare kanske är intresserad av just det som en annonsör som betalar mindre har att erbjuda, och klickar på den men inte på de som betalar mer. Därför sätter jag sämre och bättre inom citationstecken. Det är ju viktigare att annonserna passar dina besökare bra än vilken CPC de ger. Faktiskt är det så. Högbetalande annonser som ingen klickar på ger ju ingenting.
Svara |
|
|