FAQ |
Kalender |
2010-09-11, 00:40 | #1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tänker outsourca utvecklingen av en iPhone app, men jag är inte helt på det klara med vad man bör tänka på, och hur det hela hanteras.
Någon som kan förklara översiktligt eller peka till någon bra text på nätet? Tack på förhand |
|||
Svara med citat |
2010-09-11, 01:14 | #2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den här tråden kanske är en bra början:http://www.iphonedevsdk.com/forum/bu...velopment.html
|
|||
Svara med citat |
2010-09-11, 01:28 | #3 | ||
|
|||
Banned
|
Apple iOS Guidelines - http://developer.apple.com/appstore/guidelines.html
|
||
Svara med citat |
2010-09-11, 11:39 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vet inte riktigt hur man ska tolka din fråga? Undrar du vad som gäller för själva appen eller vad du ska tänka på när du anlitar någon? Det tidigare bör väl utvecklaren ha koll på? Det absolut viktigaste där är minneshanteringen eftersom man måste ta hand om denna själv när man programmerar för iPhone. Sedan finns det som sagt var ett gäng riktlinjer från Apple.
2010-09-11, 13:12 | #5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
tack för länkarna, bra läsning. Jag undrar alltså egentligen över den administrativa, praktiskta och affärsmässiga delen, inte det tekniska. Men de postade länkarna gav ganska bra svar, tack! |
|||
Svara med citat |
2010-09-11, 13:51 | #6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du ska lägga ut utveckling så se till att du specificerar allting i minsta detalj, bra mockups för varenda vy (view) i applikationen är essentiellt om du vill få ett bra resultat.
Det är det jag som jag har lärt mig av att lägga iPhone-utveckling på Indier! |
||
Svara med citat |
2010-09-11, 14:00 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inte säkert att det blir indier, men att detaljera specen är nog viktigt i alla fall.
Vem/vilka använde du Karl? |
|||
Svara med citat |
2010-09-12, 15:06 | #8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
Svara med citat |