FAQ |
Kalender |
2014-12-05, 17:27 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Innan årets slut, kan jag betala in pengar till loopia prepaid eller vad det heter, även om räkningarna för domäner dras nästa år? Tänkte bokförings mässigt. Alltså bokför dom för detta år. Mvh M |
||
Svara med citat |
2014-12-05, 19:49 | #2 | ||
|
|||
Medlem
|
I mina öron låter det som att du enbart flyttar över dina tillgångar från ditt bankkonto till ett annat konto (läs loopia prepaid), dvs att du inte förbrukat pengarna. Sedan om jag har rätt eller fel vet jag inte, men så tolkar jag det.
|
||
Svara med citat |
2014-12-08, 01:07 | #3 | ||
|
|||
Read Only
|
Spännande fråga, spontant så håller jag med. Men tror inte man kan få ut pengarna igen ifall de väl är insatta vilket gör att det inte funkar som ett bankkonto.
|
||
Svara med citat |
2014-12-08, 09:44 | #4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Det finns egentligen två sätt att göra det på. Antingen bokar du det som en fordran på Loopia och kostnadsför det när "krediten" utnyttjas. Vill du kostnadsföra det under 2014 så kan man göra det också om det är ett mindre belopp. Vad som anses som ett mindre belopp beror på vilket regelverk du använder för redovisningen samt storleken på bolaget. /Jimmie |
||
Svara med citat |
2014-12-08, 13:41 | #5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man får väl en separat faktura för Prepaid?
2014-12-10, 11:39 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för svaren, såg nu då jag gick i historiken att man får en faktura på prepaid insättningen, så det var alldeles riktigt där tartareandesire. Då är det ju inga problem då.
Mvh M |
||
Svara med citat |
Svara |
|
|