FAQ |
Kalender |
2009-10-24, 13:03 | #1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Brukar webhotell ha support på helger (svara på den allmänna support eposten)? eller lägga till tjänster.
|
||
Svara med citat |
2009-10-24, 13:32 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det beror HELT på företaget.
vissa gör det alltid, vissa gör det ibland, vissa gör det sällan och vissa gör det aldrig. |
||
Svara med citat |
2009-10-24, 13:49 | #3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Instämmer med mervinst. Om du talar om vilket det gäller så kan du nog få ett mer exakt svar.
|
|||
Svara med citat |
2009-10-24, 13:49 | #4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Binero har en väldigt generös support. Anders svarar om han har möjlighet!
Det är framförallt supporten och tillgängligheten som gör att jag rekommenderar alla mina kunder att lägga sin sida där. Något jag aldrig fått ångra, och det är en trygghet! Jag tror jag kört med Aleborg/Binero i snart sju år... men jag är lite osäker på det måste jag medge. Hur som helst. Jag är helnöjd. |
||
Svara med citat |
2009-10-24, 14:01 | #5 | ||
|
|||
|
Som mervinst säger, det är helt upp till företaget. Men jag tror
nog att mindre aktörer är mer benägna att ställa upp på "ledig" tid, än vad större är. Svaret är ju enkelt; det är skillnad på att vara anställd och egenföretagare. Hur långt går gränsen för egenreklam i en sån här tråd? |
||
Svara med citat |
2009-10-24, 14:06 | #6 | |||
|
||||
|
Skickar man ett email till glesys svarar dom i princip dygnet runt, själv har vi, liksom glesys support via forum i princip dygnet runt, det enda är att folk måste vänja sig vid den formen av support.
|
|||
Svara med citat |
2009-10-24, 14:19 | #7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag orkar inte vänta med att svara på epost till på måndag det sticker i ögonen att se oläst / obesvarad mail.. *suck*
|
|||
Svara med citat |
2009-10-24, 14:22 | #8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
man har en tendens att ha på handdator/mobil osv som plingar till o då måååste man ju bara svara :P. men som sagt var det beror på företaget också kan tänkas. en stor aktör kan ju dock budgetera för att ha någon form av helgsupport. Men det drar ju på vinsten . |
||
Svara med citat |
2009-10-24, 14:29 | #9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som det sagts tidigare så beror det väl på vilket företag man använder
Själv skulle jag aldrig valt ett webbhotell som inte hade support på helger och kvällar (nattsupport är inget jag kräver men uppskattar) De gånger det skitit sig har jag oftast suttit länge och försökt fixa det själv så klockan har varit ganska mycket eller så har det varit på helger när jag fått hjälp via epost av såväl Space2u och Manufrog. |
|||
Svara med citat |
2009-10-24, 15:54 | #10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Sak som INTE uppskattas av företag är kunder som ringer på privata nummer klockan 2 på natten för att de inte kommer in på deras FTP (glömt lösenord) och sen säger "vadå kostar jour pengar?".
Det har hänt några gånger! |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|