Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ägarbyte privat -> företag vs domäntransfer

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-25, 19:51 #1
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Standard Ägarbyte privat -> företag vs domäntransfer

Hej alla,

Jag håller på att föra över mina domäner från mig som privatperson till mitt bolag. De flesta leverantörer har varit smidiga och billiga, men en leverantör jag har vill ha 2700kr exkl moms (3 h á 900kr) för att göra ägarbyte på 20 domäner (har bl.a. en annan leverantör med 100+ domäner som inte begär en enda kronor).

Jag är inte snål men jag betalar inte 2700 för ägarbyten. Så min fråga är vad som är enklast för mig att göra? Är det egentligen några problem att ha kvar domänerna på mig som privatperson trots att jag använder dem i bolaget? Är det några problem att mitt bolag betalar en faktura som är ställd till mig privat?

Ja ni fattar nog vart jag vill komma. Vad hade ni andra gjort? Kan man göra en domäntransfer från mig privat till ny leverantör och samtidigt skriva dem på bolaget eller måste det vara två manövrar?
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-25, 20:03 #2
Lidback85s avatar
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Lidback85 Lidback85 är inte uppkopplad
Medlem
Lidback85s avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 183
Nu framgår det inte vilken leverantör som vill ha betalt för domänöverlåtelse.
Själv har jag gjort överlåtelser både via binero samt citynetwork privat > privat. Samt Privat > Företag när jag sålt domäner. Det har inte kostat en krona när det kommer till .se/.nu domäner.

De flesta registrar har ju prislista där man kan se om det kostar och vad det kostar vid överlåtelse/förnyelse/etc.
Lidback85 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-25, 20:03 #3
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Enkelt. Flytta domänerna till en annan registrar som inte tar ut någon avgift. Bara hämta respektive epp/auth-kod och sedan byt registrar.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-25, 21:31 #4
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Citat:
Ursprungligen postat av Lidback85 Visa inlägg
Nu framgår det inte vilken leverantör som vill ha betalt för domänöverlåtelse.
Själv har jag gjort överlåtelser både via binero samt citynetwork privat > privat. Samt Privat > Företag när jag sålt domäner. Det har inte kostat en krona när det kommer till .se/.nu domäner.

De flesta registrar har ju prislista där man kan se om det kostar och vad det kostar vid överlåtelse/förnyelse/etc.
Vill inte snacka strunt om leverantörer då det i detta fallet i princip inte har med saken att göra. Dock har jag ett gäng domäner hos CityNetwork och dom håller på med överlåtelsen privat -> företaget just nu. Lutar åt att göra en transfer till företagskontot så fort dom skapat det.

Citat:
Ursprungligen postat av Network Visa inlägg
Enkelt. Flytta domänerna till en annan registrar som inte tar ut någon avgift. Bara hämta respektive epp/auth-kod och sedan byt registrar.
Japp nåt sånt, tack för tpsen!
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017