FAQ |
Kalender |
2005-11-04, 17:43 | #1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag har ett bitterljuvt problem. Fick till min stora lycka och förvåning med min hemsida www.gettheskill.com hos Aftonbladet.se igår och min sida gick från beskedliga 8 per dag till 7000 på en dag! Problemet är att mitt gratisabbonemang hos www100webspace.com sades upp och nu går det inte att nå sidan vilket förstås är grymt frustrerande. Det enda jag kan göra är att forwarda sidan till en annan plats (ett nytt konto hos 100webspace ). Jag använder godaddy.com som domändistributör. Detta tar dock grymt lång tid och varje timme är värd nästan en hundring känns det som. Vad kan man göra åt detta egentligen? |
|||
Svara med citat |
2005-11-04, 18:08 | #2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen hjälp kanske, men ett riktigt webbhotell kostar nästa inget. Att hålla på med gratis hotell som inte ger några som helst löften blir dyrast i slutändan.
|
||
Svara med citat |
2005-11-04, 18:09 | #3 | |||
|
||||
Medlem
|
Fixa ett riktigt (seriöst) webhotell såklart. De pengarna har du ju snart igen om du drar in en hundralapp i timmen.
Finns flertalet bra webhotell, jag själv ligger hos oderland.se ett annat jag uppfattat som bra är jx.se. /Peter |
|||
Svara med citat |
2005-11-04, 20:16 | #4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
hej och tack,
Jo, jag börjar ju fundera på det men jag vet inte om det kommer gå ihop. Det gick riktigt bra den dag som artikeln låg på förstasidan hos Aftonbladet. Det intressanta är ju att se hur det ser ut om en månad. Tror knappast jag ligger på 100 kr / timmen då! 100webspace är annars ett riktigt bra webhotell annars om man nu inte råkar ut för det som jag gjorde. Kan man förresten ha fler sajter på ett webhotell? |
|||
Svara med citat |
2005-11-04, 20:52 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja, de flesta webbhotell stödjer fler domäner/sajter...
|
|||
Svara med citat |
2005-11-04, 21:07 | #6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nån som har nån bra site där olika domäner jämförs?
|
|||
Svara med citat |
2005-11-05, 16:35 | #7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Angående din fråga om att ha flera siter på samma konto, jo det brukar gå bra. Hos jx.se ingår det upp till 10 olika domännamn för samma konto. Trafikgränsen ligger på 10 GB/mån vilket jag tycker är helt ok. Utrymmet är dock endast 100 MB, men det går ju att köpa till. Hos oderland.se ingår det 5 GB trafik/mån, men utrymmet kan vara upp till 250 MB (för bronskontot som är det billigaste). /Peter |
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|