FAQ |
Kalender |
2012-12-18, 14:27 | #1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
Svara med citat |
2012-12-18, 14:35 | #2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det här är baksidan av de sociala nätverken. Inte första gången det händer något i den stilen. Pöbeln har flyttat från gatan till internet. Gruppmentalitet är inte sällan farligt.
2012-12-18, 14:46 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är svårt att göra något åt andras åsikter men problemet skulle nog minska om anonymiteten minskade på olika Internettjänster. Man tänker sig nog för en extra gång då. Skulle inte bli förvånad om det kommer någon ny EU lag mot anonymitetstjänster inom kort. Jag har själv haft en hel del problem med såna proxytjänster som används för olagligheter. Jag antar att även i detta fall inte är helt lagligt om någon tagit andras bilder så det går ju att polisanmäla om de som drabbats vill.
|
||
Svara med citat |
2012-12-18, 15:27 | #4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2012-12-18, 16:46 | #5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag sitter och följer utvecklingen via Flashback.org. På mobilfilmerna som länkas via deras forum, så ser det ut att vara rena rama upploppen.
Tur att det är vinter och kallt. Hade det varit sommar, så hade det nog kunnat urarta ordentligt. |
|||
Svara med citat |
2012-12-18, 19:39 | #6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mm, tror också det. Nu är det visserligen inte så kallt just nu i Göteborg men nästan värre ändå när det är kring nollan och fuktigt Polisen lyckades också köra bort ungdomar ganska snabbt med hjälp av vanliga bussar.
2012-12-18, 21:13 | #7 | ||
|
|||
Medlem
|
Overkligt!
|
||
Svara med citat |
2012-12-19, 16:17 | #8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
Svara med citat |
2012-12-19, 16:24 | #9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
De som deltog bör inte ha tillgång till internet, då hade problemet löst sig. Precis som tartareandsire tycker jag internetförbud hade varit bra.
Jag är väldigt glad för att jag inte växte upp med mer än 56k modem och alla dessa sociala nätverk i samma skala som barn gör idag. Man är så ung och dum, problemet med internet är att saker och ting man skriver där mycket väl kan vara där i all framtid! Därför bör barn få ha "internet körkort", ifall de missköter sig. |
||
Svara med citat |
2012-12-19, 16:26 | #10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Instagram och facebook borde ha en snabbare processer för hanteringen av anmäld information.
|
|||
Svara med citat |
Svara |
|
|